Час прочитання: 5 хвилин
Якщо у ваших планах відкриття власної справи, варто не тільки контролювати створення бізнес-плану та різні комерційні нюанси, а й вчасно подбати про запуск інтернет-сайту для магазину.
Що вас чакае попереду...
Що представляє собою Content Managment System
Система управління контентом – програма, яка використовується для здійснення наступних операцій:
Сайти, які створюються на основі CMS, включають в себе:
Завдяки сучасним CMS є змога забезпечити повноцінну роботу проекту в інтернеті. Іншими словами, Content Managment System – інструмент керування веб-ресурсом без допомоги програмістів. Її ще називають системою адміністрування сайтом або движком.
Які бувають для користування CMS?
Вони поділяються на платні й безкоштовні. Серед них виділяють коробочні, хмарні платформи і самописні. В залежності від типу створеного ресурсу розрізняють:
Кожен із цих видів має сої особливості налаштувань, умови володіння, техпідтримки і обслуговування.
Особливості CMS різних сайтів
Кожен сайт має свої вимоги до функціоналу системи управління контентом.
1. Лендінг. Відокремлена інтернет-сторінка, зазвичай це реклама певного товару чи послуги, існує як запрошення на захід, збір конкретних даних. Якщо у планах створення сторінки для залучення клієнтів за допомогою реклами, краще звернутися до простих спеціалізованих на цьому систем. Вони мають прості і зрозумілі інструменти для верстки і редагування. Найбільш популярними серед них стали: Joomla, WordPress. Лідируючі позиції серед платних систем займають: NetCat, 1С-Битрикс, UMI.CMS.
2. CMS для керування сайтами-візитівками. Останні створюються з метою представлення бізнесу в інтернеті. Такий сайт дає первісну інформацію про діяльність компанії. Він містить:
Подібний сайт простий для експлуатації і керування. Оновлювати його доведеться при зміні цін, деталей, додаванні новин. На відміну від корпоративного, не дає вичерпні відповіді на всі питання, а має лише новинний характер. Проте, подібно лендінгу, містить рекламу компанії, її контактні дані та первісну інформацію. Найчастіше викоритовують безкоштовні CMS Drupal WordPress MODX.
Найбільш популярними стали Joomla! та WordPress.
Сайт інтернет-магазину відрізняється від корпоративного сайту чи сайту-візитівки наявністю кошика для онлайн-покупок, а також можливістю оплати через мережу інтернет. Проте головна відмінність сайту інтернет-магазину – боротьба за клієнта, інший вид бізнес-моделі, формування інших бізнес-процесів.
Якщо бізнес спрямований на розвиток онлайн-торгівлі, вибір треба зробити на користь спеціалізованих движків. Вони створюються відповідно до потреб бізнесу в сфері електронної торгівлі.
В залежності від виду бізнес-моделі, платформи CMS діляться на: коробочні, самописні, та SaaS-платформи. Щоб визначитися з вибором потрібної моделі, треба дізнатися основні переваги і характеристики кожного виду.
1. Коробочні CMS. Назву отримали через те, що користуватись ними можна відразу після установки. Вони мають влаштовані шаблони, які можна змінювати під вимоги. Їх рекомендують для використання підприємцям-початківцям, оскільки є достатньо надійні, а також в змозі розшири функціонал магазину.
Їхні плюси це:
Мінуси:
Найбільш популярні PrestaShop, Magento, OpenCart, MODX.
Плюси платних Content Managment System:
Найпоширеніші: NetCat, Shop-Script, CS-Cart.
Основний мінус – дороговизна ліцензії при подальшому використанні продукту.
2. Конструктори сайтів (SaaS) – хмарні движки, поступово витісняють коробочні сервіси. Дозволяють користуватися бізнес-додатками як інтренет-сервісами. Вони здійснюють цілодобову технічну підтримку користувачів, встановлюють оновлення програми, контролюють і збільшують базу користувачів сайту. Переваги:
Ці принади сприяють поступовому завоюванню ринку класичних програмних рішень.
Мінуси:
Тому, перш за все, необхідно переконатися в надійності SaaS-платформи, щоб уникнути «переїзду» на інший сайт. Популярні SaaS-платформи: CartEnergy, Shop-Script, Recommerce.
3. Самописні Content Managment System – спеціально розроблені для певного джерела під конкретний проект.
Переваги:
Недоліки:
Людина, недосвідчена у подібних питаннях щодо вибору потрібної системи, може швидко і просто дезорієнтуватися. Посилатися слід на рейтинги чи поради знайомих? При виборі краще взяти до уваги прості критерії.
Інтернет-магазини мають досить великий функціонал, у зв'язку з цим часто доводиться удосконалювати движки різними модулями, а це веде за собою додаткові витрати. Тому підходити до цього питання треба прагматично й реально оцінювати ситуацію – вкладати кошти краще в розробку сайту інетрнет-магазину, який в будь-якому випадку принесе видимий дохід і користь. Важливо, щоб веб-ресурс був зручний для вас і користувача. Тоді результат задовольнить очікування, а бізнес-план буде реалізований.
Вибір CMS залежить від спрямованості сайту — орієнтуйтеся на зручність обслуговування, витрати на підтримку і створення, простоту використання. Якщо інтернет-магазин малого чи середнього формату, то краще використовувати SaaS-платформи. Малому і середньому бізнесу невигідно вкладатися розробку власних програмних продуктів, тому простіше взяти в оренду готовий сервіс.
Для власників невеликих сайтів краще скористатися безкоштовними системами керування на основі самописних платформ. Коробкові платформи використовуйте, якщо існує мета – створення потужного інтернет-магазину з великим каталогом товарів чи послуг та розвиненим функціоналом.
Крім того, не слід вибирати для свого сайту інтернет-магазину перенавантажені функціональними можливостями CMS. Велика кількість таких функцій ускладнюватиме управління ресурсом. Вибирайте базову функціональність, яка спрощуватиме керування діями на сайті.
При виборі системи слід зважати на зручність налаштувань у відповідності до своїх потреб, а саме: блоків контенту, віджетів, змісту. Отже, в першу чергу, при виборі системи керування, треба скласти приблизні вимоги до її функціональних можливостей. Це допоможе уникнути неочікуваних проблем з її оновленням, розширенням можливостей в майбутньому. Спробуйте прямо зараз 14 днів безкоштовно.