Просування інтернет-магазину: основні способи та прийоми

24 березня 2019
Автор: Дмитро Дементій
Категорія: Допомога

icons8-годинник-50

Час прочитання: 12 хвилин

Левова частка успіху ecommerce-проекту залежить від відвідуваності сайту. З цієї статті ви дізнаєтеся про просування інтернет-магазину: основні способи, прийоми та підводні камені. Приблизно зрозумієте, які ресурси будуть потрібні для розкручування.

Що на Вас чекає попереду...

  1. Основні способи розкручування інтернет-магазину.
  2. Як просувати інтернет-магазин за допомогою контекстної реклами?
  3. Як розкручувати інтернет-магазин у соціальних мережах?
  4. Як залучати відвідувачів за допомогою SEO та пошукового маркетингу?
  5. Висновок.

основні способи розкручування інтернет-магазину

Основні способи розкручування інтернет-магазину

Під просуванням інтернет-магазину мається на увазі залучення цільових відвідувачів на сайт проекту. При плануванні розкручування важливо пам'ятати основний принцип: потенційні покупці приходять на сайти, які вирішують їхні проблеми. Що це означає:

  • В інтернет-магазині продається потрібний товар.
  • Ціни на товари конкурентоспроможні.
  • На сайті можна отримати корисну інформацію, взяти участь у розіграшах чи акціях.

Тобто на успішне просування можна розраховувати, якщо ваш сайт та обслуговування подобаються відвідувачам. Щоб сайт був зручним та подобався покупцям, на ньому має бути якісний контент, зручна навігація, зрозуміла структура каталогу та карток товарів.

Провідні пошукові системи вміють визначати задоволеність користувачів за метрами поведінка, наприклад, часу перебування на сайті, кількості переглянутих сторінок за один візит, коефіцієнту конверсії, показнику відмов. Пошуковці направляють користувачів на сайти, які задовольняють аудиторію.

Ще один важливий принцип просування інтернет магазинів: потрібно використовувати різні канали залучення відвідувачів. Комплексна розкрутка захищає власника магазину від провалів, якщо один із каналів дає збій.

Простий приклад: ви можете створити магазин і в перший день залучати на сайт відвідувачів за допомогою контекстної реклами. Але якщо у вас закінчаться гроші на рахунку або рекламний обліковий запис тимчасово заблокують з технічних причин, потік відвідувачів припиниться. Щоб цього не сталося, потрібно скористатися різними каналами залучення трафіку. Основні наведені нижче.

Контекстна реклама

Зазвичай це перший інструмент, яким користуються власники магазинів-початківців. Система працює просто: ви сплачуєте гроші пошуковим системам за покази оголошень на сторінці пошуку та на сайтах-партнерах. Користувачі бачать оголошення та переходять на ваш сайт. Кожен перехід оплачується окремо.

Весь перший екран сторінки видачі займають рекламні оголошення

Весь перший екран сторінки видачі займають рекламні оголошення

Просування в соціальних мережах

У соцмережах, наприклад Facebook або Instagram, також можна давати рекламу. Таргетовані оголошення можуть залучати трафік на сайт або сторінки магазину в соцмережах. Також соцмережі можна використовуватиме залучення відвідувачів без платної реклами. Зазвичай для цього публікують цікавий контент та дають посилання на сторінки магазину. Комплексне просування у соцмережах називається SMM чи social media marketing (маркетинг у соціальних мережах). Детальніше про націлення та SMM поговоримо далі.

Реклама інтернет-магазину у соціальній мережі

Реклама інтернет-магазину у соціальній мережі

Пошукове просування або SEO

Цей канал в ідеалі має бути базою трафіку. Завдяки грамотному SEO, яке є комплексом заходів, ви можете залучати відвідувачів з пошуку за дуже низькою ціною. Про базові заходи в рамках SEO йтиметься нижче. Якщо все робити правильно, у довгостроковій перспективі пошуковий трафік завжди зростає.

Користувачі переходять на сайти магазинів із пошукових систем

Користувачі переходять на сайти магазинів із пошукових систем

Нижче наводяться практичні рекомендації щодо роботи з основними напрямками залучення трафіку.

Як просувати інтернет-магазин за допомогою контекстної реклами

Розглядайте контекстну рекламу як експрес-метод залучення трафіку. Потрібні відвідувачі тут і зараз – внесли гроші на рахунок, запустили кампанію, отримали результат. Не робіть ставку виключно на пошукову рекламу, оскільки SEO в довгостроковій перспективі коштує дешевше.

Українські магазини слід просувати через сервіс Google Ads (колишній AdWords). Це рекламна система найбільшої у світі пошукової системи Google. Цей сервіс реклами пропонує зручні рішення для малого бізнесу та підприємців-початківців.

Зокрема, в середині 2018 року Google Ads представили інструмент автоматизації реклами «Розумні кампанії». За його допомогою можна запустити рекламу на пошуку без складних налаштувань. Фактично власнику магазину для запуску реклами достатньо зареєструватися в системі, внести гроші на рахунок та вибрати бажаний результат. Решта роблять алгоритми Google.

Станом на початок 2019 року для підприємців-початківців і власників невеликих магазинів актуальні два підходи до роботи з Google Ads. Перший передбачає співпрацю із професійними фахівцями з контекстної реклами. Другий – самостійний запуск розумних кампаній. Розглянемо переваги та недоліки кожного підходу.

Співпраця із професіоналами

Ви купуєте послуги фахівців, які налаштовують рекламну кампанію та забезпечують результат. Оплата послуг може бути фіксованою або у вигляді відсотка бюджету. Інші підходи до оплати для власників невеликих магазинів є неактуальними.

Співпраця з професіоналами забезпечує важливі переваги:

  • Ви захищаєтесь від дитячих помилок. Спеціалісти-початківці часто «зливають» кілька бюджетів марно, коли вчаться налаштовувати рекламу самостійно.
  • Станом на 2019 рік професіонали працюють ефективніше за автоматичні алгоритми розумних кампаній. Це означає, що ви отримуєте більше відвідувачів та витрачаєте менше грошей.

Головний мінус роботи з підрядником – витрати на оплату його послуг. Це може бути критичним для невеликих магазинів. Ще одна вада — ризик зіткнутися з непрофесійним чи непорядним підрядником. Від нього неможливо захиститись повністю.

Загалом рекламодавцю треба пам'ятати, що запуск кампанії перший крок або тест. На наступному етапі власнику магазину слід оцінити ефективність кампанії. Потрібно звертати увагу на:

  • кількість переходів на сайт;
  • Ціну за клік (перехід на сайт);
  • Кількість замовлень;
  • Виторг;
  • Коефіцієнт конверсії відвідувачів у покупців (якщо 200 переходів із контекстної реклами дали 10 замовлень, коефіцієнт конверсії дорівнює 5%).

Навіть якщо ви замовляєте ведення контекстної реклами професіоналам, потрібно вивчити цей інструмент, щоб контролювати підрядників.

Важливо розуміти, що підрядник може впливати на якість оголошень, а значить на кількість переходів на сайт та на вартість кліка, але на конверсію магазину та продажу він впливає лише побічно, наводячи правильну чи неправильну цільову аудиторію. Це означає, що навіть ідеально налаштована реклама може не принести продаж, якщо магазин погано до них підготовлений. 

Самостійне настроювання контекстної реклами

Ви реєструєтесь на платформі Google Ads, вносите гроші на рахунок і самі настроюєте рекламну кампанію Заощаджуйте гроші на оплаті послуг професіоналів, але самі несете відповідальність за результат та можливі помилки.

Переваги:

  • Не треба платити підрядникам.
  • Завдяки розумним кампаніям ви завжди можете отримати запланований результат. Питання лише у ціні трафіку.

Google Ads створює розумні кампанії на основі цілей рекламодавця. Наприклад, ви налаштовуєте кампанію та вказуєте мету: залучити на сайт 100 відвідувачів. Роботи Google розраховують приблизну прогнозну вартість цієї мети та забезпечують її досягнення. Реальна ціна може відрізнятися від прогнозної, але якщо на рахунку будуть гроші, Google Ads забезпечить запланований результат.

Алгоритми Google Ads працюють не так ефективно, як живі менеджери. Тому підсумковий результат буде ближчим до середнього. Ви отримаєте заплановану кількість відвідувань, але ціна трафіку буде вищою, ніж при ручному налаштуванні кампаній професіоналами.

Ще один ризик: через неуважність можна «злити» бюджет та не отримати бажаного результату. Але Google Ads намагається захистити новачків від таких помилок. Наприклад, система пропонує обмежити денний бюджет, тобто встановити максимальну суму видатків на день. Докладніше про самостійне налаштування читайте в нашій статті тут.

Який варіант вибрати? Якщо є можливість заплатити фахівцям, довірте налаштування реклами їм. Ви зможете зосередитись на розвитку магазину, а менеджери забезпечать вам трафік за оптимальною ціною.

Як розкручувати інтернет-магазин у соціальних мережах

Просування у соціальних мережах можна умовно розділити на два напрямки: таргетовану рекламу та залучення відвідувачів за допомогою цікавого та корисного контенту, конкурсів, розіграшів.

SMM інтернет-магазину можна займатися самостійно або звернутися до професіоналів. Переваги та недоліки цих способів роботи приблизно такі самі, як у випадку з контекстною рекламою, тому не будемо на них зупинятись. Якщо вирішили звернутися до агентства або фрілансерів, довіртеся їм та контролюйте результати роботи. Якщо вирішили займатися SMM самостійно, почніть із запропонованих способів.

Встановіть на сайт пікселі ретаргетингу

Це фрагменти коду, які зберігають інформацію про всіх відвідувачів сайту та дозволяють показувати їм рекламу. Піксель ретаргетингу можна взяти в соціальних мережах, де ви плануєте просуватися. Для українських інтернет-магазинів насамперед актуальні Facebook та Instagram.

Дійте так:

  1. Увійдіть в рекламний кабінет Facebook.
  2. У меню виберіть пункт Events Manager – Пікселі.

Вибираємо розділ «Пікселі»

Вибираємо розділ «Пікселі»

3. У меню "Налаштувати" виберіть опцію "Встановити піксель".

Входимо в меню встановлення пікселя

Входимо в меню встановлення пікселя

4. Виберіть «Самостійно встановити піксель вручну». Скопіюйте отриманий код.

Копіюємо піксель

Копіюємо піксель

5. У налаштуваннях магазину у розділі «Підключення зовнішніх сервісів натисніть кнопку «Додати код». Збережіть налаштування.

Встановлюємо піксель на сайт

Встановлюємо піксель на сайт

Надалі ви зможете використовувати створені за допомогою пікселя аудиторії для підвищення ефективності рекламних кампаній.

Створіть сторінки магазину у соціальних мережах

Щоб створити сторінку у Facebook, натисніть кнопку «Створити», виберіть «Сторінка» та «Компанія або бренд». Заповніть необхідну інформацію та опублікуйте сторінку.

Створення сторінки у Facebook

Створення сторінки у Facebook

У Instagram створюйте бізнес-аккаунт. Він має переваги перед звичайними обліковцями: кнопку «Зв'язатися», можливість модерувати коментарі під вашими постами, аналітику відвідуваності облікового запису.

Прив'яжіть посилання на сторінки до сайту

Для цього виберіть у налаштуваннях магазину «Групи в соціальних мережах». Вкажіть посилання на свої групи та збережіть зміни.

Прив'язуємо до сайту групи у соціальних мережах

Прив'язуємо до сайту групи у соціальних мережах

Додайте на сайт кнопки соціальних мереж

Це допоможе користувачам ділитися в соціальних мережах посиланнями на ваші продукти. За даними різних досліджень, багато користувачів діляться продуктом у соцмережах, коли хочуть його купити.

У розділі «Підключення зовнішніх сервісів» виберіть «Віджети соціальних мереж». Увімкніть потрібні пункти. Як мінімум, додайте кнопки «Подобається» на сторінки товарів.

Підключаємо віджети соціальних мереж

Підключаємо віджети соціальних мереж

Публікуйте корисний та цікавий контент

Ефективність SMM багато в чому залежить від того, чи буде цікавим користувачам стежити за вашими сторінками. Ось кілька ідей для контент-плану:

  • Регулярно розповідайте про товари, які є у продажу. Опублікуйте якісні фото продуктів.
  • Проводьте конкурси та розіграші.
  • Діліться знижками та промо-кодами.
  • Розповідайте про хитрощі та лайфхаки, цікаві покупцям. Наприклад, якщо ви торгуєте товарами для тварин, розкажіть, як привчати собак і котів до лотка або відучувати від звички гризти меблі.
  • Ініціюйте дискусії. Наприклад, просіть користувачів розповідати про свої історії, пов'язані з вашими товарами.

Публікації мають виходити якнайчастіше. На початкових етапах потрібно публікувати щонайменше одну посаду на день.

Використовуйте націлення

Для українських інтернет-магазинів актуально використовувати таргетовану рекламу у Facebook та Instagram. Запустити рекламні кампанії у цих соцмережах можна через рекламний кабінет Facebook. Також можна розпочати рекламну кампанію в Instagram через інтерфейс цієї мережі.

Закономірність така: налаштовувати рекламу в Instagram зручніше через Instagram, але кліки виходять дешевшими, якщо налаштовувати кампанії через Facebook. У Instagram можна налаштувати рекламу конкретного посту чи стор. Через Facebook можна налаштувати покази у Instagram довільного оголошення.  

Якщо ви вперше налаштовуєте таргетовану рекламу самостійно, прочитайте загальну документацію з налаштувань націлення. Після цього перейдіть у рекламний кабінет та виберіть цілі кампанії. Для інтернет-магазинів підходять цілі "Трафік", "Конверсії", "Продажі з каталогу".

У налаштуваннях облікового запису вкажіть валюту та країну. У налаштуваннях націлювання визначте цільову аудиторію: вік, стать, місце проживання та інтереси. Можна використовувати створені за допомогою пікселя ретаргетинг аудиторії, а також схожі аудиторії. Внесіть гроші на рахунок та запустіть кампанію.

Як залучати відвідувачів за допомогою SEO та пошукового маркетингу

Умовно пошукове просування складається із двох компонентів: SEO або технічної оптимізації сайту та пошукового маркетингу. Перший компонент – фундамент для успішної реалізації другого.

Як забезпечити SEO магазину на платформі Recommerce

SEO – абревіатура від англійської search engine optimization. Це технічна оптимізація сайту відповідно з вимогами пошукових систем. Нижче наведено кроки, які допоможуть оптимізувати магазин на Recommerce.

Підключіть безпечне з'єднання

Йдеться про протокол https. Google вважає сайти з безпечним з'єднанням надійними та віддає їм більше трафіку. Також сертифікат безпеки потрібний для запуску реклами у Google Ads. Щоб підключити безпечне з'єднання, перейдіть до розділу SSL в адмінці сайту та сплатіть за послугу.

Підключає безпечне з'єднання за протоколом https

Підключає безпечне з'єднання за протоколом https

Підключіть сайт до Пошук Консоль

Це кабінет для власників сайтів Google. У ньому ви зможете відстежувати найважливіші параметри індексації сайту. При підключенні Google попросить підтвердити права на сайт. Виберіть підтвердження «Завантажити файл на сервер». Завантажити файл можна в розділі адмінки Recommerce "Налаштування - підключення зовнішніх сервісів - Підтвердження володіння сайтом".

Завантажуємо файл підтвердження

Завантажуємо файл підтвердження

За потреби таким же способом можна підключити сайт до кабінетів інших пошукових систем.

Додати контент на основні сторінки сайту

Це можна зробити в розділі "Наповнення". Постарайтеся своїми словами розповісти відвідувачу про магазин, продукти та їх переваги. Подумайте, як користувачі шукають інформацію про ваші продукти. Наприклад, відвідувачі вводять у пошуковий рядок запити на кшталт «купити наповнювач для лотка», «нашийник від бліх для цуценя», коли шукають товари для тварин. Постарайтеся органічно використовувати у тексті відповідних розділів запити.

Не намагайтеся написати напханий ключовими словами SEO-текст. Якщо вам не вистачає часу писати самостійно, зверніться до фахівців.

Додати мета-дані

Це службова інформація, яка є важливою для пошукових роботів. Для кожної сторінки вкажіть тайтл або головний заголовок, список ключових слів та опис.

Додаємо мета-дані

Додаємо мета-дані

У такий же спосіб додавайте мета-дані до карток товарів у каталозі. Для цього відкривайте розділ SEO у меню редагування картки.

Підключіть до сайту системи аналітики

Це необхідно, щоб відстежувати ефективність просування. Зазвичай достатньо підключити Google Analytics. Для цього зареєструйтесь у системі, вкажіть параметри та скопіюйте ідентифікатор відстеження. Він має такий вигляд: UA-11111-1. Додайте ідентифікатор відстеження на сайт у розділі «Підключення зовнішніх сервісів – Google Analytics».

Як просувати магазин на Recommerce у пошуку

Почати варто з того, як не потрібно просувати магазини. Є дві помилки, які можуть змусити вас марно витратити гроші, а як максимум вони можуть призвести до санкцій з боку пошукових систем.

Перша помилка: опублікування seo-текстів. Це тексти, штучно нашпиговані ключовими словами. Приклад такого тексту можна побачити у врізанні. Ключові слова виділені жирним.

В інтернет-магазині «Іграшка» можна купити дитячі іграшки у Києві, Одесі, Житомирі, Черкасах, Харкові. Ми продаємо лише якісні сертифіковані розвиваючі іграшки для дітей. щоб купити дитячі іграшки онлайн, оформіть замовлення.

Такі тексти працювали десять років тому. Сьогодні пошукові системи вважають напихання контенту ключами пошуковим спамом і позбавляють сайти трафіку за це порушення.

Друга помилка: масове придбання посилань. Остерігайтесь «фахівців», які пропонують масову реєстрацію або «прогін» за каталогами, розміщення вічних посилань на «статейниках» тощо. Посилання відіграють важливу роль у просуванні сайту, але пошукові системи добре обчислюють спроби маніпуляції.

Щоб залучати цільових відвідувачів із пошуку, публікуйте на сайті корисну та унікальну інформацію. Потрібні публікації двох типів, описані нижче.

Публікуйте опис товарів та розділів

У кожному розділі додайте унікальний опис продуктів, які користувач може придбати. Наприклад, у розділі «Наповнювачі для лотків» розкажіть своїми словами, які наповнювачі є в асортименті, в чому їхня перевага.

Не вставляйте ключові слова спеціально. Краще скористайтеся хитрістю професійних авторів: пишіть так, ніби ви розповідаєте про наповнювачів, фотоапаратів або про зимові покришки дітям. Намагайтеся пояснювати все максимально простими словами, а кожен текст починайте з визначення. У цьому випадку ви вживаєте потрібні ключові слова.

Публікуйте корисні нотатки чи статті

У блозі сайту регулярно публікуйте корисні для потенційних покупців статті та нотатки. Якщо ви пишете самостійно, подумайте, якої інформації потребують ваші клієнти. Наприклад, покупцям інтернет-магазину товарів для тварин можна розповідати, як правильно годувати собак, як привчити кішку точити кігті об меблі і так далі.

Пишіть своїми словами, не думайте про красу мови. Ваших читачів цікавить корисна інформація. Вони вибачать вам нескладність і навіть невелику кількість помилок, якщо ви ділитиметеся дійсно корисними знаннями. Але водночас текст має бути грамотним та читабельним. Позбутися помилок можна за допомогою спеціальних сервісів, наприклад, Advego. Також можна перевірити орфографію Word. Для цього відкрийте документ та натисніть кнопку F7.

Що більше публікацій ви створите, то більше відвідувачів отримаєте з пошуку. Тому запасайтеся терпінням та пишіть. Як альтернативу розгляньте можливість найняти професійного автора. У жодному разі не копіюйте чужі тексти, це не принесе користі вашому сайту.

Висновок

Просування інтернет-магазину включає три головні напрямки: розкрутку в соціальних мережах або SMM, залучення платного трафіку з пошуку або контекстну рекламу та пошукове просування або SEO. Інтернет-магазини на платформі Recommerce готові до комплексного просування, але власнику потрібно налаштувати сайт і наповнити його контентом. Пам'ятайте, успіх просування багато залежить від якості обслуговування клієнтів, затребуваності продуктів і конкурентоспроможності цін на них.

Інші статті про інтернет маркетинг:

Сподобалася стаття? Поділіться з друзями!