Відкриваємо інтернет магазин косметики: що потрібно знати.

04 серпня 2020
Автор: Степан Іванов
Категорія: Допомога

Поговоримо, як відкрити та вивести на перші позиції видачі інтернет-магазин косметичної продукції. У цій статті розповімо про те, як вибирати косметику та парфумерію для продажу, залучати клієнтів, досягти рівня найбільших конкурентів. Декоративна, лікувальна косметика, парфум та засоби догляду завжди залишаються на піку популярності. Жінки та чоловіки доглядають себе, щоб добре виглядати і залишатися привабливими. Виробники постійно оновлюють асортимент, і щоб він був актуальним, вам доведеться відстежувати новинки в усіх напрямках.

 

Вивчаємо нішу та нюанси ринку

Навіть у періоди криз, пандемії, економічної нестабільності, відсутності зарплати, основна цільова аудиторія магазину косметики – жінки заощаджуватимуть на харчуванні, але не на засобах догляду за тілом. Подобатися собі та оточуючим, добре виглядати та почувати себе – природне бажання. Буває й таке, що у холодильнику мінімальний набір, але необхідні креми, маски, туш та помада завжди на місці. Не залишаються осторонь сучасних чоловіків. Вони не менше цінують якісний парфум, засоби для гоління та догляду за шкірою та волоссям.

чоловіча косметика в інтернет магазині

Робимо висновок, що купівельний попит на косметику та парфумерію стабільний. Додамо, що ймовірність повторних замовлень підвищується, якщо куплений засіб сподобається. Навіть при невеликій націнці грамотно створений інтернет-магазин приноситиме прибуток. Перевага ніші – швидкий товарообіг та висока ймовірність повторних покупок.

 

Основні напрямки роботи

Косметика і парфюмерія - Це досить загальні назви.

Косметика може бути доглядовою або декоративною. До першої групи відносять бальзами, креми, лосьйони, маски, скраби, шампуні. Декоративна косметика – це помади, тіні, підводки, рум'яна, бронзатори, коректори, туші, тональні основи тощо. Окремо виділимо парфумерію. Вона може бути випущена відомим брендом чи невеликою компанією. У значних обсягах ринку представлені репліки затребуваних ароматів.

 

Як вести бізнес

Варіант перший. Ви самостійно робите косметику. Це може бути крихітна миловарня або власна кухня, де ви готуєте рум'яна за бабусиним рецептом. Перевага – незалежність від постачальників. Ви вирішуєте, що продавати. Такий магазин буде виключно вашим бізнесом. Але підхід має і недоліки. З саморобних коштів не вдасться сформувати повноцінний каталог через скромний асортимент. 

Варіант другий. Ви купуєте косметику для перепродажу. Схема стандартна. Ви шукаєте постачальників, укладаєте договори, створюєте сайт, складаєте каталоги з картками. Як тільки надходить замовлення, ви його оформляєте та відправляєте кур'єром чи поштою. 

Варіант третій – дропшипінг. Ви не орендуєте склад, не купуєте партії коштів. Ваш сайт – вітрина. Ви приймаєте замовлення для передачі їх оптовому продавцю або одразу перенаправляєте на його сайт. Ваш прибуток — відсоток із продажу за погодженням із продавцем чи виробником.

 

Цільова аудиторія

Насамперед вам доведеться працювати з дівчатами та жінками. Вік значення не має. У дитячому садку пробують фарбувати губи маминою помадою, а багато літніх жінок без укладання та легкого макіяжу не підуть у магазин за хлібом. Вони теж хочуть виглядати надзвичайно, викликати зітхання захоплення або заздрощів. Щоб магазин став успішним, доведеться згаяти час на вивчення жіночої психології. Багато покупок здійснюються спонтанно. Може сподобатися аромат у вагоні метро, ​​чи подружка похвалилася диво-препаратом від чорних крапок. Другий важливий момент – емоції. На жінок більше діють емоційно забарвлені описи, аніж сухе перерахування інгредієнтів крему чи туші. Відмінно спрацює опис результату після застосування. І нарешті, деякі жінки та дівчата прислухаються до думки, когось відомого. Якщо популярний б'юті-блогер розповість, якому бренду довіряє і чим користується, продаж цієї продукції зросте в рази. Не менше значення мають відгуки покупців. Не бійтеся розміщувати відгуки у картках товару чи спеціальному розділі.

який контент розміщувати в інтернет магазині косметики

Приклад результату До/Після

Конкурентне середовище

Косметикою торгують багато хто, зокрема через інтернет. Розкручені компанії можуть утримувати ціни на середньому рівні, проводити акції та розпродажі. Щоб не стати одним із тисяч середнячків із невеликими обертами, спробуйте знайти вузьку, спеціалізовану нішу. Це може бути косметика з Азії на основі водоростей, засоби для догляду за післяопераційними швами та рубцями. Зверніться до марок, які отримали популярність, наприклад, у будь-якій європейській країні. З таким підходом ви швидше знайдете свого покупця, займе свою нішу.

асортимент магазину косметики

 

Створення магазину: всі етапи роботи

Вибір асортименту

Раніше ми вже підкреслили, що пріоритет віддається косметиці (декоративній, доглядовій), засобам для догляду за різними частинами тіла (гелі для душу, мило, шампуні, креми) та парфумерії. В окремий розділ можна винести аксесуари. У дівчат та жінок є набори кистей та спонжів, манікюрні ножиці, пилочки, різні губки. Чоловічий асортимент менший, але забувати про нього не можна. Дівчата, вибираючи щось для себе, часто бажають зробити сюрприз коханому. Окремий розділ виділіть дітям. Тут будуть не лише креми та присипки, а й помади, блиски, тіні, парфуми, створені для юних принцес.

Сказати однозначно, що матиме великий попит у ЦА, неможливо. Будь-якій дівчині потрібно все: від тональної основи до помади та лаку для нігтів. До перерахованого варто додати солі, олії для ванн, ватяні палички та диски, зубні пасти, щітки. Ці предмети можна знайти у ванні будь-якої людини.

Раніше ми говорили про засоби побутового призначення. Але є ще один сегмент – косметика для професіоналів. Перукарі, професійні косметологи, візажисти, майстри манікюру та педикюру працюють з особливими засобами, які також потрібно десь купувати. Запропонуйте їм послуги.

професійна косметика в інтернет-магазині

Не поспішайте купувати товари для формування асортименту. Спочатку – аналіз споживчого попиту. Потім — розрахунок потрібної суми та порівняння зі своїми можливостями. Це допоможе вибрати оптимальний ціновий діапазон майбутнього магазину.

Не поспішайте формувати асортимент виключно з елітних засобів догляду за тілом або волоссям, якщо раніше ви не працювали з цим сегментом. Мало хто зважиться викласти тисячі гривень за крем у невідомому інтернет-магазині. Такі товари попередньо тестують, ретельно перевіривши термін придатності та якість. Більшість покупців за подібною продукцією прямує у спеціалізований бутік у великому торговому центрі або вже перевірений інтернет-магазин.

 

Вибір постачальників

Не обмежуйтесь лише вітчизняною чи імпортною продукцією. Не забувайте про вже популярні бренди або тільки на ринку. Перші завжди добре продаються, у другому випадку є можливість стати лідером з продажу після розкручування марки, якщо співвідношення ціна/якість хороші.

Окрема увага – продукції з КНР. На майданчиках-агрегаторах, наприклад, на Aliexpress, представлені засоби догляду на основі слизу равликів, водоростей, інших екзотичних складів. Тут же продаються маски з урахуванням глини, різних мінералів. Пам'ятайте про сертифікати, щоб не потрапити у неприємну історію та не нарватися на штраф чи судовий позов. Для початку вивчіть, які інгредієнти можна використовувати в косметиці, а які ні. Зверніть увагу, що вимоги в різних країнах можуть відрізнятися. Перевіряйте, як маркуються засоби, які вимоги встановлені щодо безпеки препаратів. Ці знання допоможуть не виходити за межі законодавства та торгувати безпечними товарами. Докладніше про те, як знайти постачальників читайте тут.

постачальники косметики для інтернет магазину

 

Структура компанії. Наймаємо персонал

Як мінімум, вам знадобиться консультант та кур'єр для доставки товарів. Роль керівника-адміністратора можете взяти він. Обов'язкова вимога до всіх співробітників - знання асортименту, вміння орієнтуватися в різновидах одного засобу, щоб не плутати при комплектації замовлень. Консультант повинен розуміти, чим відтінок помади «Зимова вишня» відрізняється від «Вишневої зими», пояснити, як користуватися консилером чи наносити рум'яна.

 

Вибір способів оплати та доставки

Не вигадуйте велосипед. Перевірте, що пропонують конкуренти, та використовуйте ті ж методи. Надсилайте замовлення поштою, кур'єрами. По можливості передбачте самовивіз чи доставку через поштомати. Якщо клієнт не замовляє одразу десятки флаконів із гелями для душу, посилка буде невеликою. Поштові витрати будуть невеликі. У Recommerce можна налаштувати розрахунок вартості доставки залежно від ваги або суми покупки.

 

Створення та просування інтернет-магазину

 

Формування структури сайту

Уявіть себе дома покупця. Що ви захочете дізнатися насамперед? Звичайно, що пропонує магазин, чи є товар, що цікавить все, в наявності і як швидко його можна отримати. Це означає, що потрібна гранично проста структура розділів та навігація за ними. Не мудруйте. Рознесіть за категоріями засоби для догляду, декоративну косметику, гелі та шампуні.

структура каталогу косметики

Можете вибрати інший спосіб формування каталогу. Виділіть розділи з товарами для рук, ніг, очей, волосся і т.д. Подивіться, як організовані структури каталогу у лідерів ринку, виберіть найпростішу та підходящу під ваш асортимент. Загальні засади створення правильної структури сайту ми описували у статті тут.

структура інтернет магазину косметики

На якомусь етапі перегляду сайту потенційній покупці буде цікаво, які новинки ви пропонуєте. Створіть окремий розділ із новинками. Слідкуйте за тим, щоб він регулярно оновлювався. Світові виробники щотижня анонсують виходи ароматів, текстур, кольорів тощо. Доведеться переглядати каталоги виробників, блоги зірок та оформляти заявки на новинки раніше за конкурентів. Мати їх в асортименті важливо і тому, що виробники вкладають у рекламу нових продуктів великі гроші, а ви, у свою чергу, можете на цьому зіграти.

Припустимо, що товар відвідувачу подобається. Найчастіше питання: «Як отримати знижку?» Якщо хочете знизити ціну на будь-що, можете вказувати це в кожній картці або створити відділ розпродажу. Знижки можуть бути ініціативою постачальника (виробника) або вашої власної. Розпродажі зазвичай приурочують до зміни сезонів, свят, наприклад, до Нового року чи 8 Березня. Знижка може призначатися залежно від суми замовлення чи кількості товарів у ньому. У Recommerce передбачена така налаштування в модулі знижок.

налаштування знижок

Покупець часто цікавить, як накласти тіні або рум'яна, щоб виглядати, як дівчина з обкладинки останнього випуску модного журналу? Заведіть канал на Youtube або бізнес обліковий запис у Instagram. Залучайте до роботи візажистів, розповідайте, як нанести макіяж у певному стилі чи техніці. Можете використовувати ролики, які розміщені в інтернеті, не забуваючи про інтелектуальну власність. Щоб не було конфліктів, запитуйте дозвіл автора контенту.

контент для інтернет магазину косметики

Жіноча ЦА не відмовиться і від читання статей про косметичні та парфумерні засоби, способи їх використання. Але не намагайтеся просто копіювати інформацію, створюйте свій контент, шукайте родзинку. Передрукований матеріал може бути вже прочитаний тисячі разів, повторно він нікому не цікавий, а також шкідливий з погляду пошукових систем. Сторінки із вторинним контентом не виходять у топ видачі та негативно впливають на позиції всього сайту.

І, нарешті, потенційна покупниця захоче дізнатися, що про вибраний засіб думають ті, хто вже ним користувався. Це означає, що потрібні відгуки клієнтів. Просіть клієнтів поділитися своєю думкою. Розміщуйте коментарі безпосередньо у картках товарів. Позитивні відгуки – чудовий спосіб збільшити продажі.

Про основні способи просування інтернет-магазину читайте у у нашій статті.

 

Робота з товарними агрегаторами

Залучити клієнтів на сайт не завжди просто, особливо якщо сотні компаній вже продають той же товар. Розміщуйте маші пропозиції на тематичних маркетплейсах. За розміщення інформації доведеться платити, але на популярному майданчику з'являться посилання на ваш магазин. Залучення трафіку гарантовано.

 

Як рекламувати інтернет-магазин косметики

Будь-яке підприємство потребує реклами. Дивно чекати, що покупці самі дізнаються про відкриття нового магазину. У випадку косметики для розміщення банерів вибирайте жіночі сайти, блоги. Крім цього, публікуйте статті, що продають про магазин, тести та опитування з посиланнями на розділи каталогу.

Не забувайте про соцмережі. 52% із мільярдної щомісячної аудиторії Instagram – жінки. Попрацюйте над бізнес-сторінкою та інформацією про товари. Приділяйте час відповідям на запитання клієнтів, розміщенню постів. Ще один варіант – запустіть таргет на свою аудиторію. Ваші оголошення будуть показуватися в стрічці користувачів, що вас цікавлять, вони будуть переходити на вашу бізнес сторінку або відразу на сайт.

просування магазину косметики в instagram

Не оминайте жіночі телеграм канали і чати у вайбер. Вчіться будувати діалоги з клієнтами, спілкуватися на різні теми. Тільки так можна здобути довіру ЦА.

Укладайте угоди про співпрацю з б'юті-блогерами. Вибирайте лідерів думок та звертайтеся з проханням розмістити рекламний пост чи нативну рекламу. Останнім варіантом довіряють більше. Топові блогери вимагають за свої послуги мільйони. На першому етапі, поки магазин ще не розкручений, вибирайте блогерів, які ще не зійшли на вершину Олімпу. Вони також можуть привернути увагу аудиторії до ваших товарів, але не так дорого.

Розміщуйте рекламу в автономному режимі. Якщо в роботі ви орієнтуєтеся на певне місто чи регіон, розміщуйте рекламу на банерах, розтяжках, друкуйте листівки та постери. Не забувайте про міські спільноти та магазини. Проводьте спільні акції, станьте спонсором будь-якого проекту чи майстер-класу. Не забувайте про старий добрий спосіб рекламу в місцевих виданнях.

Якщо хочете отримувати гарячих клієнтів, вам знадобиться контекстна реклама. Посилання на магазин з'являтимуться перед рядками пошукової видачі. Збільшення кількості переходів за ними та обсягу продажів гарантовано. Перейдіть до цієї статті, щоб дізнатися, як настроїти рекламу в Google.

Все сказане раніше дозволяє зробити висновок про те, що відкрити інтернет-магазин косметики та парфумерії не так складно. Потрібна лише розуміння психології жіночої аудиторії і здатність передбачати бажання. Як і в будь-якому іншому випадку без наполегливої ​​роботи не обійтися. Все у ваших руках, удачі вам у роботі!

Інші статті з цієї теми:

Сподобалася стаття? Поділіться з друзями!