Час прочитання: 15 хвилин
Кожен власник інтернет-ресурсу мріє злетіти до топ пошукових систем. Але, як відомо, це вдається одиницям, які можуть дозволити собі витрачати на рекламу необмежені бюджети. Навіть ідеально оптимізованим сайтам складно потіснити в топі таких гігантів, як агрегатори та лідери інтернет-комерції. На це можна витратити багато часу та грошей і все одно не отримати бажаного результату.
Вихід у цій ситуації є, і він досить простий. Контекстна реклама дозволить потрапити на перші сторінки пошуку та зайняти верхні позиції у видачі. Розглянемо переваги цього виду реклами, чим вона цікава, дізнаємося, що таке Google Adwords і як самостійно налаштувати ефективну рекламну кампанію.
Що на Вас чекає попереду...
Інтернет-користувачі стикаються з контекстною рекламою щодня. Банери та повідомлення з рекламою товарів та послуг, якими вони будь-коли цікавилися, постійно спливають на різних сайтах.
Контекстна реклама – це показ рекламних повідомлень відповідно до запитів користувачів. Вона демонструється вибірково тієї цільової аудиторії, яка цікавиться рекламованим продуктом, що збільшує ймовірність відгуку.
Оголошення Google Адвордс розміщуються в таких місцях:
Просунуті власники сайтів та інтернет-магазинів вже давно навчилися використовувати усі переваги контекстної реклами. Дізнаємося, в чому вони полягають.
Google - найрозвиненіша система пошуку у всьому світі. Перед рекламодавцями в Google Адвордс відкриваються широкі можливості з налаштувань своїх оголошень, бюджетування, націлення та інших корисностей.
Переваги роботи з контекстною рекламою AdWords полягають у наступному:
Налаштувати контекст можна на будь-якому етапі розвитку сайту. Він буде ефективний однаковою мірою, як для проектів-початківців, так і для тих, хто давно працює на ринку. Новачки за допомогою Google Adwords залучать нових відвідувачів у вигляді потенційних клієнтів, відомі ресурси завдяки контексту можуть інформувати користувачів про нових продукти або акції.
Будь-яка реклама в Google починається з реєстрації, в даному випадку зі створення власного облікового запису. Процедура має на увазі такий порядок дій:
Перший крок до налаштування своєї рекламної компанії зроблено. Наступні роботи з настроювання реклами ведуться в особистому обліковому записі за таким алгоритмом:
Важливо! На цьому зупинимося докладніше. Для визначення максимальної щирої ціни за клік потрібно враховувати наступні параметри: прибуток з продажу товару, що рекламується, конверсію сайту на замовлення. Наприклад, відомо, що середній чек на мобільні телефони дорівнює 9000 грн, а ваша націнка 20%. Потрібно розрахувати маржу, яка у вас залишається після вирахування вартості закупівлі телефону. При закупівельній вартості 7500 гривень та націнці 20% ваша маржа в грошах становитиме 1500 гривень або 16.6% від роздрібної ціни телефону. Зі 100 відвідувачів сайту, купують 2 особи, значить конверсія на замовлення 2%. Отримуємо прибуток із продажу 1500 грн, конверсію сайту 2%. Розрахуємо за формулою максимально допустиму ціну за клік: 1500 грн. * 2% = 30 грн. Отримаємо максимальну ставку, за якої реклама окупатиметься в 0. Отже, вище 30 грн. за клік купувати рекламу не вигідно, а все, що нижче буде приносити прибуток. Що якщо відразу встановити найнижчу вартість кліка? Google підказує за рекомендованою вартістю. Якщо поставити занизьку ціну, можна не отримати трафік. Іноді буває вигідно отримувати кліки дорожче максимальної щирої ставки. Це справедливо, якщо у вас великий відсоток повторних продажів і клієнт, який задоволений продуктом та сервісом, купує у вас періодично (косметика, продукти харчування, товари для тварин, одяг і т.д.). Таким чином, вартість залучення клієнта може окупитися з другого продажу.
Adwords пропонує всі оголошення об'єднувати в групи за ключовими словами. Це спрощує процес налаштування рекламної кампанії та подальше управління.
4 кроки щодо створення групи з рекламними оголошеннями:
1. вигадуємо ім'я групі;
2. пишемо текст:
Важливо! Довжина заголовків у Google становить до 25 символів, 'перший і другий рядки опису не повинні перевищувати 35 символів, адреса сторінки, що відображається, не повинна бути більше 35 символів.
Важливо! Для цього можна скористатися планувальником ключових слів у сервісі. Він допомагає підібрати потрібні запити для реклами, збирає їх у смислові групи, прогнозує трафік. Планувальник знаходиться в меню "Знайти варіанти ключових слів". Потрібно вказати товар, категорію чи тему контенту для реклами, а також позначити адресу сторінки. Важливо також позначити місцезнаходження та мову цільової аудиторії. Отримані ключі можна фільтрувати за потрібними параметрами: кількістю показів, конкуренції, ставкою.
4. вказуємо платіжні дані та завершуємо реєстрацію.
Після цього оголошення потрапляють на модерацію. Адміністратори перевіряють відповідність рекламного повідомлення правилам розміщення реклами Google. Процес може тривати добу. Перевірити статус розгляду можна у вкладці оголошення у стовпці «статус». З правилами Google реклами можна ознайомитися за посиланням https://support.google.com/adspolicy/answer/6008942
Оголошення у графічному форматі створюються за таким принципом:
Даний тип оголошень створюється в Google Адвордс за допомогою галереї.
Виконуємо такі дії:
Оголошення з анімацією створюються за аналогічною схемою:
Фахівці радять задіяти різні види оголошень з метою підвищення уваги реклами.
За допомогою підключення Analytics до рекламної кампанії Adwords можна відстежувати дії відвідувачів, які потрапили на сайт за контекстом. Це відмінний помічник для визначення кількості переходів на сайт, аналізу скоєних дій, підрахунку кількості замовлень та багато іншого.
Першим кроком до реалізації цього функціоналу на практиці буде зв'язування облікових записів Адвордс і Аналітики. Google дає детальну інструкцію як це зробити. Якщо обліковий запис Analytics ще немає, його потрібно створити.
Для цього необхідно виконати наступні дії:
Тепер, маючи персональний аналітичний обліковий запис, можна продовжувати налаштування.
Далі потрібно встановити необхідну мету. Здійснюємо такі кроки:
Після цього залишається лише стежити за досягненням цілей у меню «Конверсія». У меню «Джерела трафіку» можна переглянути кількість переходів по рекламі, простежити дії відвідувачів на сайті, які сторінки вони відвідували, скільки часу провели на ресурсі.
Ремаркетинг, правила налаштування
Навіть не підозрюючи, з ремаркетингом зустрічаються щодня всі користувачі мережі Інтернет. Це особлива технологія Google Адвордс, яка працює за різними сценаріями залежно від потреб рекламодавця. Якщо задати певні налаштування, система нагадуватиме покупцеві про незавершену купівлю, необхідність придбати супутні товари, демонструвати категорії продуктів, які були переглянуті останнім часом. Варіантів таких сценаріїв багато і всі вони мають різні цілі:
Всі оголошення транслюються у КМС - контекстно-медійній мережі. На відміну від контекстної реклами в пошуковій мережі, яка показує оголошення на сторінках пошуку Google, КМС демонструє оголошення на сайтах партнерів.
Щоб користуватися всіма перевагами ремаркетингу, необхідно вдатися до допомоги веб-аналітики (Гугл Аналітиці), налаштувати в ній перегляд цільових дій, а також пов'язати з Google Адвордс.
Для запуску ремаркетингу здійснюються такі дії:
У новому вікні вибираємо «Джерела аудиторій», з них надходитиме інформація про відвідувачів, які побували на сайті.
Для реклами програми вибираємо Google Play, каналу на Ютубі - вибираємо YouTube, в інших випадках перевагу слід надавати Аналітиці. Встановивши зв'язок, отримуємо таку картину:
Для тих, хто не має зв'язку акаунту з аналітикою, для відображення статистики відвідувань, додаємо код на сайт. Робимо це у розділі "Налаштувати тег".
Вибираємо тип даних та зберігаємо:
Дотримуючись інструкцій, копіюємо код і вставляємо на сторінки сайту, як зазначено в підказці:
У розділі «Списки аудиторій» натискаємо синій гурток із плюсом і потрапляємо в меню налаштувань:
Вибираємо «Відвідувачі сайту» та налаштовуємо потрібні параметри в залежності від конкретних цілей:
Натискаємо «Створити аудиторію».
Для початку рекомендується підготувати текст наповнення таких оголошень, підібрати зображення, придумати заголовок та заклик до дії. Після цього можна переходити до налаштувань кампанії в Google.
Сервіс запропонує визначитися з метою кампанії та в автоматичному режимі заповнить необхідні параметри. При виборі кампанії без мети робити це доведеться самостійно.
Тиснемо «Створити кампанію без мети», а далі клацаємо на «Стандартна медійна кампанія» та заповнюємо адресу сайту. У новому вікні визначаємо цільове місцезнаходження, мови та переходимо в меню ставок.
За замовчуванням ставки вказані на оптимальному рівні, можна вручну призначати їх самостійно. Початківцям рекомендується вибрати стандартні налаштування.
Залишається налаштувати саме оголошення: у меню оголошень вибираємо «Адаптивне», заповнюємо потрібні поля та завантажуємо картинки.
Після заповнення всіх полів оголошення створено. Залишається натиснути "Створити рекламну кампанію" і воно потрапить на перевірку адміністраторам, після проходження якої демонструватиметься у КМС.
Підбиваючи підсумки, можна сказати, що Google Адвордс - корисний сервіс, який гарантує моментальний запуск контекстних оголошень. Для роботи з інструментом слід створити свій обліковий запис, зробити налаштування рекламної кампанії, розмістити оголошення. Оцінювати корисні дії користувачів на сайті можна за допомогою Google Analytics. Детальний аналіз показує ефективність ресурсу та вказує на помилки, які можна виправити, удосконаливши свій сайт.