Незалежно від кризи та поточного становища державної економіки є ряд галузей, які зберігають затребуваність. Люди продовжують купувати їжу, ліки, одяг та взуття. Тому можна впевнено віднести інтернет-магазини до низки ніш для бізнесу, які працюють незалежно від ситуації. Розберемо поетапно, як відкрити, потім звернути увагу, у яких напрямах розвиватися.
Під ЦА розуміють потенційних клієнтів, потреби яких задовольнить створюваний проект. Ефективна робота з цільовою аудиторією починається з її сегментування. Кожен сегмент або група має свої особливості, які впливають на їх переваги та мотивацію до покупок.
Характеристики клієнтських груп:
Інтерес. Потенційний клієнт повинен мати сформований інтерес до товару, відомостей про нього. Складніше пропонувати продукт тому, кому він не потрібний. Такі зусилля не дають результату;
Відкритість спілкування. Одні клієнти готові до покупки відразу, інші потребують попереднього прогріву та підготовки;
Купівельна спроможність. Аудиторія, на яку орієнтовані рекламні оголошення, повинні мати фінансову можливість купувати ваші продукти;
Географічне положення. Регіон і клімат мають величезний вплив на структуру продажу: смак та мода безпосередньо залежать від локації проживання; якщо на півдні актуальніші літні легкі речі, то в умовах суворого клімату віддають перевагу утепленим речам. Тому вкрай неефективно намагатися продати пуховик із підвищеними теплозахисними властивостями мешканцям субтропіків. Крім цього, регіон впливає на особливості налаштування рекламних кампаній (таргетованої, контекстної та іншої);
Демографічні показники. Жінки та чоловіки різних вікових груп набувають одягу різних стилів, марок, напрямків;
Соціальний статус та сфера діяльності. Очевидно, що стиль одягу у директора великої фірми та мами у декреті сильно відрізнятимуться.
2. Визначаємо концепцію інтернет-магазину одягу
Інтернет-магазин не має обмежень за площею, тому його асортимент може бути набагато ширшим, ніж у офлайн-точки. Можна скласти каталог без дотримання прив'язки до одного стилю чи концепції. Альтернатива – створення магазину, в якому продаватимуться лише речі певного стилю. Обидві моделі життєздатні та ефективні, їх можна успішно комбінувати між собою.
Якщо говорити про популярні стилі одягу - це:
Гранж. Цей напрямок відрізняється вираженим протистояння сформованої системи. Тут лаконічно переплітаються ніжні та грубі матеріали, хоробри мужні образи та витончені пом'якшені фасони.
Бохо. Стиль є уособленням шалених 90-х. Це гримуча суміш хіпі та величезної кількості аксесуарів.
Кежуал. Головною перевагою напряму є комфорт та зручність, а також багата гамма відтінків, що дозволяє знайти засоби для самовираження та не злитися з навколишнім середовищем.
Діловий. Визнаний найбільш стриманими та лаконічним, але при цьому його вибирають, тому що він відповідає вимогам строго дрес-коду.
Класичний. Всі предмети характеризуються стандартним кроєм та спокійною гамою. Цей стиль складає базовий гардероб, його можна розбавити аксесуарами інших стилів.
Хіпстерський. Це футболки з креативними принтами, худі, світшоти, джинси з прорізами та кофти оверсайз. Обов'язковим атрибутом є головні убори та прикраси, окуляри. Великий наголос у стилі робиться на аксесуарах, тому за їх рахунок можна збільшити вигоду від реалізації додаткових продуктів.
Романтичний. Це вільні вироби, силуети, що струмують.
Спортивний. Використовується для створення образів або як додаток до одного із розглянутих стилів. Як правило, спортивні речі вибирають як доповнення до повсякденного гардеробу.
Робочий спеціалізований одяг. Це відокремлена специфічна категорія, яка орієнтована сегмент В2В.
Шкільна форма. Багато сучасних шкіл вимагають від учнів дотримання встановленого дрес-коду. Тому ця категорія завжди затребувана і має високий попит.
3. Шукаємо постачальників для інтернет-магазину одягу
Запорука надійного партнерства – якісна попередня аналітична робота. Шукати постачальника можна на спеціалізованих заходах (виставках, презентаціях, форумах), в інтернеті, за каталогами або безпосередньо з фабриками.
Після того, як на руках є перелік компаній, що займаються постачанням товарів, потрібно вибрати одну з них, враховуючи низку критеріїв: умови співпраці, механізм доставки, вартість, мінімальну та максимальну суму замовлення, асортимент. Одним із популярних варіантів є дропшипінг-постачальники.
Сьогодні всі провідні постачальники мають власні сайти, де можна отримати всю необхідну інформацію та ознайомитись з колекціями. Не лякайтеся, якщо сайт здасться вам непоказним та застарілим. Великі виробники найчастіше не наголошують на барвистості та привабливості ресурсу. Інформацію необхідно перевіряти за прайсами, розміщеними на сайті документації та зателефонувавши.
Не поспішайте укладати договір із постачальником, якого ви знайшли першим. Компанії з ТОПу видачі пошукових систем пропонують далеко не найвигідніші умови. Перегляньте 10-20 варіантів, а може і більше, щоб вибрати оптимальний. І як навчав Дональд Трамп, не бійтеся торгуватися та просити привабливіші умови. Більшість постачальників погоджуються.
Корисно знати: при обговоренні умов відразу запитайте про наявні бонуси та акції. Наприклад, більшість контрагентів пропонують оптові ціни при замовленні великих обсягів, акції, на кшталт "1+1" тощо.
4. Вибираємо механізм доставки
Власна служба
До плюсів відноситься можливість збору клієнтських реакцій, коментарів та впевненість у цілості та збереженні виробів. До мінусів належать висока вартість утримання служби доставки, повна відповідальність за вантаж, обмежена потужність.
Аутсорсинг
Залучення сторонньої служби доставки дозволяє зняти з власника інтернет-магазину всі турботи, пов'язані з доставкою та транспортуванням. До мінусів належать можливі затримки товарів, а також сторонні кур'єри не консультуватимуть клієнтів.
Поштова доставка
Тут як основний партнер виступає Пошта Росії, яка має найширшу мережу філій в РФ (42 000). До мінусів такої співпраці відносяться періодичні затримки та черги у філіях. Головна перевага партнера – низький цінник, що особливо актуально для клієнта при платній доставці.
Крок 5. Створити сайт інтернет-магазину одягу, заповнити його товаром та контентом.
Тепер створюємо майданчик – ваше представництво в Інтернеті. Її розробка – це складний багаторівневий процес. Є 4 варіанти реалізації:
Найняти програміста та створити сайт з нуля
Найбільш дорогий, тривалий та складний варіант. Але готовий ресурс буде зібраний з урахуванням усіх ваших побажань і запитів, особливостей бізнесу. Бюджет на створення інтернет магазину з основними функціями може становити від 100 000 гривень до півмільйона.
Створити інтернет-магазин на конструкторі
Маючи мінімальний набір навичок, ви впораєтеся із завданням самостійно. Ви самі можете вибрати потрібну кількість блоків, їхній вигляд, вставити візуальне наповнення та текстовий контент. Дотримуйтесь правила золотого перерізу, не переборщуйте з декоративними елементами – і отримайте якісний сайт.
Для старту чудово підійде платформа Recommerce. Весь функціонал, необхідний для створення онлайн майданчика зібраний у готове рішення та надійно працює, надається стійкий до відмов хостинг, готові шаблони та техпідтримка. Від власника бізнесу потрібно визначитися із шаблоном та назвою свого дітища, заповнити картки товару та вибрати способи доставки та оплати.
Купити вже працюючий бізнес
Придбати працюючий ресурс можна на OLX та інших аналогічних майданчиках. Єдиний мінус - ресурс необхідно буде переробити під особливості свого магазину. Вибрати потрібний варіант допоможуть такі рекомендації:
Перевірте, чи справді бізнес прибутковий. Зробити це можна, перевіривши бухгалтерські документи та касові звіти за кілька останніх місяців.
Простежте динаміку, тривожним дзвінком є показники, що падають.
Перевірте репутацію. Вивчіть відгуки про цей проект на самому сайті, в соцмережах, на сторонніх форумах.
Перевірте відсутність заборгованостей перед контрагентами, так і перед державною податковою службою та іншими структурами.
Перевірте наявність технічних помилок і становище у видачі пошукових систем: що вища позиція, то якісніше виконана SEO ресурсу.
Якщо разом із сайтом надаються групи або сторінки в соцмережах, залишки товару, укладені домовленості з постачальниками – віддавайте перевагу.
Якщо у вас вже є сайт на кшталт віртуальної вітрини, який поки не продає, корисно буде додати до нього наступні інструменти:
Система оплати, яка приймає платежі від клієнтів та переказуватиме їх на потрібний рахунок у банку;
Онлайн-каса, яка надсилатиме інформацію про операції у податкову та надаватиме покупцю електронний чек;
Система обліку товару. Такими системами автоматизують бізнес і суттєво спрощують облік;
Віджети. Всі сучасні ресурси мають кнопку для зворотного дзвінка, чат, різні спливаючі сповіщення і так далі. Все це дозволяє підвищити конверсію, а відповідно й продаж.
Крок 6. Залучення клієнтів до інтернет-магазину одягу
На перший погляд завдання здається простим: донести до потенційних покупців інформацію про магазин, його асортимент, переваги. Для цього необхідно планомірно працювати у таких напрямках:
Контекстна реклама. Найбільш популярний спосіб дозволяє отримати перших покупців відразу після старту рекламної кампанії. До недоліків методу відноситься висока вартість, ризик марнування грошей марно. Однак недоліків можна уникнути, якщо звернутися до кваліфікованого менеджера контекстної реклами.
SMM. Полягає у залученні клієнтів із соцмереж на цільовий сайт. І тому необхідно мотивувати аудиторію. Це можна робити за допомогою конкурсів, знижок за передплату, нагородження найактивніших. Можна займатися SMM самостійно, а можна скористатися послугами SMM-агентства або SMM-фахівця.
Ведення галузевого блогу. Клієнти будуть шукати корисну інформацію, а потім переходити на ваш сайт. Пишіть матеріали про останні модні тенденції, дизайнерів, новинки. Клієнти обов'язково потраплять у блог, прочитають статті, пройдуть за посиланням в магазин і куплять товари, що їх цікавлять.
Просування на сторонніх майданчиках. Тут вибір коштів більш ніж широкий: блогери, розміщення банерів, офлайн реклама, реклама у YouTube відео, форуми тощо. Необхідно виходити із рекламного бюджету. Єдина умова – рекламу потрібно розміщувати на сервісах із тією ж цільовою аудиторією, що й у вашого інтернет-магазину.
Якщо правильно підійти до підготовки та організації процесу, відкриття інтернет-магазину не є складним завданням. Реалізувати ціль реально, маючи мінімальний набір навичок та ресурсів. Не бійтеся використовувати спеціалізовані послуги, майданчики, інструменти. На них зібрано багато корисної інформації, новинок. Та й не варто забувати, що створенням магазину бізнес не обмежується. Для отримання прибутку потрібно постійно просувати майданчик.