Як тільки сходить сніг, на дорогах з'являються мопеди та мотоцикли. Діти освоюють велосипеди та скутери. Хтось вперше намагається кататись на двоколісному транспорті, хтось бажає оновити наявну техніку. Ніша продаж велосипедів, самокатів, скутерів, мотоциклів стабільно показує зростання. І це привід відкрити інтернет-магазин. Вартість мотоцикла вимірюється сотнями тисяч гривень, та й за електросамокат доведеться віддати кілька десятків тисяч. Про те, які проблеми доведеться вирішувати під час продажу мототехніки в онлайн-форматі, ми й говоритимемо далі.
Що важливо враховувати, продаючи двоколісний транспорт
Сезонність. В Україні кататися на скутері чи мотоциклі можна з квітня до жовтня. У південних регіонах сезон довший, у північних коротший. Масові покупки стартують із березня-квітня. І за ці місяці магазини одержують до 50% річного обороту. Влітку обсяг продажу дещо знижується і зовсім затихає до осені. Більшість магазинів оголошує розпродаж, щоб звільнити склади. Як виходити з цього? Можна у прибуткові місяці формувати грошовий запас, щоб пережити період затишшя. Можна взимку торгувати іншим товаром. Ще один варіант - організація доставки до регіонів, де на велосипедах катаються цілий рік.
Особливості доставки. Середній байк із двигуном об'ємом 600 кубиків важить близько 200 кг. Це — дещо більше, ніж коробка з ігровою консоллю, телефоном чи книжкою. Потрібно, як мінімум, «бусик», а на додачу — навантажувач або маніпулятор. Водій сам із таким завданням не впорається.
Значний стартовий капітал. За недорогий скутер чи мотоцикл доведеться віддати від 20-30 тис. гривень. Велосипед коштує від кількох тисяч. По одиниці кожного найменування недостатньо, потрібно мати щонайменше 10 позицій кожного найменування. Для початку роботи мото – вело магазину потрібно від 400000 XNUMX гривень і більше. Ми говоримо про конфігурацію, коли у вас є велосипеди, скутери, мотоцикли, аксесуари. Ця цифра, звичайно ж, може змінюватися і дуже приблизна.
Для розміщення техніки потрібний обладнаний склад. Ящики з чаєм або білизною можна розмістити у власній спальні. Із мотоциклами так не вийде. Навіть для початкової партії буде потрібно склад не менше ніж 10х20 метрів.
Можна продавати не тільки нову мототехніку, а й уживані. Нова техніка з Японії та Європи недоступна за ціною більшості клієнтів. Тому продавці найчастіше пропонують мотоцикли, які проїхали не один десяток тисяч кілометрів. Якщо за технікою стежити, не пропускати техогляди, то скутер або мотоцикл прослужить багато сезонів.
Крок перший. Вибір ніші для торгівлі вело чи мото технікою
У якому сегменті працюватимуть? Визначте скільки ви можете вкласти. Головне правило – не можна виглядати гірше, ніж конкуренти.За наявності мільйона готівкою не варто намагатися торгувати всім одночасно. Можна обмежитися кількома мотоциклами та скутерами, але покупця цим не здивувати. Якщо на інших сайтах асортимент вимірюється сотнями велосипедів та десятками мотоциклів, клієнт з великою ймовірністю піде до конкурентів з великим вибором у каталозі.
Якщо немає значного стартового капіталу, не намагайтеся осягнути неосяжне.Починайте з одного сегмента, але поставтеся до питання серйозно. Вибирайте з ніш, наведених нижче:
Велосипеди
Перевага – низька закупівельна ціна та невеликі габарити. Не потрібна важка техніка для доставки. Та й збирання можна виконувати самостійно. Особливих знань для цього не потрібно.
Стандартний асортимент велосипедів:
дитячі. Для тих, хто тільки навчився ходити, будуть потрібні три- і чотириколісні. Їх експлуатують трохи більше року-двох. Дошкільнику буде потрібна більш солідна техніка;
для підлітків. Вони більше дитячих, але ще не дотягують до повнорозмірних. Їх також купують на пару-трійку років. Потім «парк» потребує оновлення;
дорослих повнорозмірних міських велосипедів. На них їздять довгі роки, поки рама ціла;
спортивні. Це лише загальна назва. Професіонали та любителі купують шосейні та гірські, моделі для велотріалу чи треків. Крім цього, є фетбайки для їзди піском, велосипеди, призначені для фрістайлу і т. д.;
вантажні. За формою нагадують дитячі триколісні, але набагато більше. Ззаду змонтований візок для відносно легких вантажів. Такі велосипеди не призначені для великих дистанцій;
тандеми - досить рідкісні велосипеди Двоє людей одночасно займають сидіння і починають крутити педалі;
складні моделі. Дуже зручні у транспортуванні. Достатньо скласти раму навпіл.
На цьому класифікацію велосипедів не вичерпано. Вони можуть бути чоловічими та жіночими, дорогими та бюджетними, з амортизаторами і без тощо.
Скутери і мопеди
В останні роки цей сегмент ринку пережив значну кризу. Але ситуація виправляється. Вже намітилося зростання. На мопедах та скутерах катаються підлітки і ті, хто не бажає проводити час у пробках. Скутери маневрені, мало важать і майже не споживають паливо, а деякі взагалі використовують електрику.При об'ємі двигуна в 50 кубиків проїхати 100 км можна лише на 2 літрах бензину, а електричні моделі здатні проїхати ту ж відстань на одному заряді.
Модифікації скутерів:
до 50 см. куб. Відрізняються мінімальними габаритами та вагою. Діаметр коліс – 10-12 дюймів. Пересуваються зі швидкістю трохи більше 40 км/год, перевозять трохи більше 140 кг;
від 50 до 125 куб. див. Збільшуються розміри, потужність та вантажопідйомність. Дві людини можуть пересуватися дорогами на швидкості до 90 км/год;
від 125 до 250 куб. див. Такий скутер відноситься до повнорозмірних. На ньому можна вирушити в інше місто через всю країну;
від 250 до 600 куб. див. На такому скутері не страшно виїжджати на завантажену дорогу. Та й поїздка у відпустку не буде стомлюючою;
понад 600 куб. див. Такі скутери називаються «Максі скутер». Ця техніка ближча до великих туристичних мотоциклів, ніж до маленьких мопедів.
Мопеди належать до мотоциклетного типу техніки. Об'єм двигуна не перевищує 50 куб. див. Зовні, компонуванням вузлів, типом посадки та управління більше нагадує мотоцикл. Подібність зі скутером мінімальна.
Мотоцикли
Цей сегмент потребує найбільших витрат при відкритті інтернет-магазину мотоциклів. Якщо робити вибір на користь оригінальної техніки з Японії, Європи, Америки, знадобиться більш ніж солідний стартовий капітал.Навітьне найнавороченіший індійський спортбайк Bajaj в роздріб коштує не менше 115 тис. гривень. Мотоцикли з Піднебесної коштують дешевші.
Мотоцикли відносяться до одного з наступних сегментів:
важкі дорожні туристичні мотоцикли, розраховані великі відстані. Двигун – потужний та надійний. Скрасити подорож допоможуть кондиціонер та стерео. Сидіння - комфортне, багаж розміщується в кофрах. Слідкувати за напрямом можна за системами навігації;
Спортбайки – мотоцикли, призначені більше для спортивного треку, ніж для міста чи траси. Покупець отримує незручну посадку, в якій важко їхати довго, відсутня комфорт для пасажира, а також ідеальне розважування, аеродинамічні якості, а також надмірну потужність;
кросові мотоцикли – це чистої води спортивний інвентар. На такій техніці не страшно їздити ярами, лісами, підготовленими треками, заповненими піском і брудом. Позашляхова гума та посилена підвіска без проблем витримує стрибки по горизонталі та вертикалі. Райдер при цьому не має особливого дискомфорту;
Ендуро - це щось середнє між дорожнім та кросовим варіантами. З рівним успіхом подолає автобан і пагорби або яри. Такий мотоцикл комфортний, а покришки підходять для їзди асфальтом на відміну від кросових аналогів;
круїзери, кастомбайки або чопери. Якщо назва ні про що не говорить, можна згадати Harley Davidson, який підкорив світ ще кілька десятиліть тому. Класичний дизайн, збільшена передня вилка, потужний двигун, гучний вихлоп.
Запчастини, аксесуари, додаткове обладнання
Не можна забувати про ці категорії при формуванні асортименту інтернет магазину велосипедів і мотоциклів.Це стосується навіть тих, хто орієнтується на дітей та підлітків. За рахунок додаткового обладнання, екіпірування та запчастин можна отримувати дохід узимку, збільшувати суму чека та залучати нових клієнтів. Про яке додаткове обладнання не варто забувати?
запасні частини та олії. Це — колеса та шини, масляні та повітряні фільтри, батареї, рами, ланцюги, троси, підвіски. Коли на вулиці лежить сніг, багато хто зайнятий ремонтом техніки перед відкриттям сезону. Велозапчастини будуть дуже доречними для приватних клієнтів та партнерських велосервісів, що теж стосується мотозапчастин;
тюнінг. Не йдеться про картинки та аерографію. Багато мотоциклістів готові віддавати значні суми, щоб «апгрейдити» вихлопну трубу, трансмісію, двигун, не кажучи про зовнішній вигляд. Кастомізація велосипеда торкається меншої кількості вузлів, але може бути не менш прибутковою нішою для власника інтернет-магазину. Зима – час масового апгрейду;
одяг. Налокотники та наколінники, велоформа та взуття, мотокуртки та штани, окуляри, шоломи та рукавички потрібні не лише мотоциклістам, а й велосипедистам. Краще включити в асортимент амуніцію всіх розмірів та типів;
засоби доставки. Велосипеди часто перевозять на багажниках легковиків, байки кріплять до кросоверів. Про системи транспортування забувати не можна, якщо хочете заробити.
Крок другий. Визначення цільової аудиторії
Цільова аудиторія повністю взаємопов'язана з обраною нішою. Можна орієнтуватися на:
батьків, які обирають велосипеди чи скутери для своїх дітей;
дорослих із достатнім доходом. Чоловіки 30-40 років активно купують для себе мотоцикли або скутери як іграшки;
людей, які займаються мото - чи велоспортом професійно. Але тоді й техніка буде потрібна відповідна;
підлітків, які вирішують самостійно купити велосипед, мопед чи скутер;
велосипедистів. Цей сегмент ЦА максимальний. Велосипеди купують набагато більше людей. У селі буде потрібна модель, що витримує бездоріжжя, а професійному спортсмену сподобається надійний велосипед, розрахований на значні швидкості, популярні гірські моделі, які використовують у місті та для заміських покатушок;
компанії прокату мотоциклів, велосипедів тощо.
Раніше ми вже наголошували, що працювати одночасно у всіх нішах, з усіма категоріями клієнтів не вийде. Для цього потрібно мати великий стартовий капітал. Краще вибрати одну дві, але опрацювати при цьому асортимент. Він має бути, як мінімум, не гіршим, ніж у конкуруючих організацій.
Крок третій. Розробка сайту для інтернет-магазину велосипедів та мотоциклів
Інтернет магазин не може існувати без продуманого сайту. Можна самостійно вивчати основи дизайну та мови програмування або одразу йти до спеціалізованої компанії. На це знадобляться час та кошти.Найкращий вибір для швидкого старту — платформа для інтернет-магазину Перепродаж. Вона вже містить усе, що дозволить сайту працювати без збоїв. Вбудований захист, функції продажу, домен, хостинг і техпідтримка в комплекті. Таким чином можна заощадити гроші та скоротити час запуску до мінімуму.
Сайт буде хорошим, якщо у ньому витримані:
Дизайн. При розробці інтернет-магазину мототехніки варто забути про квіти, місячне світло і подібні елементи оформлення. Покупець повинен попадати в атмосферу швидкості, сили, вільного переміщення у просторі. І звичайно, покупець повинен бачити фото найкращих моделей мотоциклів та всього, що з ними пов'язано.
структура. Важливо продумати, як розміщувати інформацію про товари. Мопеди не повинні сусідити зі скутерами. Якщо велосипедів багато, краще вводити підкатегорії (жіночі, чоловічі, спортивні, трекові тощо). Але вкладеність не повинна бути глобальною. Розумна альтернатива - фільтри за маркою, типом, вартістю і т.д.
Наповнення. Зазвичай на сайті роблять головну сторінку та каталог. На головній сторінці розміщують блоки барвистими банерами, головне меню, блоки з новинками, акційними товарами тощо. Каталог ділиться на розділи та підрозділи відповідно до тематики. З них уже покупець потрапляє до карток конкретних товарів. Їм приділяють особливу увагу. Не варто обмежуватися виключно переліком характеристик (колір, фізичні розміри та параметри двигуна, рекомендований вік користувача тощо). Покупець повинен бачити фото (щонайменше 3-х), заряджатися позитивними емоціями. Він має зрозуміти, чому саме цей товар підходить йому та вирішує його завдання.
Зворотній зв'язок. Онлайн-чат та форма замовлення зворотного дзвінка – атрибути сучасного сайту. Обов'язково вкажіть контакти (адреса компанії, номери телефонів, адреса електронної пошти, месенджери). Клієнт повинен знати, як зв'язатися з вами у разі проблеми. Якщо є групи у соцмережах, на головній сторінці розмістіть їхні іконки.
Крок четвертий. Просування інтернет-магазину
Вже багато років власникам сайтів доводиться докладати зусиль, щоб збільшити цільову аудиторію, заявити про себе. І за цей час вироблено способи, що дозволяють зробити це з максимальною гарантією:
контекстна реклама. Розмістити її самостійно не вдасться. Тут без допомоги фахівців не обійтись. Тільки професіонали знають, як забезпечити трафік за пошуковими запитами щодо купівлі скутерів або мопедів;
соціальні мережі. У будь-якій соцмережі покупця повинні чекати спеціалізовані сторінки з розповідями про новинки, акційні пропозиції, статтями про вело та мототехніку, її виробників;
розміщення посилань на сторонніх майданчиках: у соціальних мережах, форумах клубів байкерів чи велосипедистів. Можна спробувати налагодити співпрацю з блогером-шанувальником скутерів. Є можливість, що його передплатники відвідають ваш сайт і стануть клієнтами;
спонсорування заходів в офлайн-форматі. Якщо не в місті, то практично в будь-якому регіоні проводяться різноманітні змагання серед велосипедистів чи мотоциклістів. Стати спонсором, виділіть приз для переможця. І про вас знатимуть навіть ті, хто практично не заходить до інтернету. На вулицях міста ще довго з'являтиметься техніка з вашим логотипом.
І ще одна порада насамкінець — інформація в каталозі має бути актуальною. Якщо восени-взимку ви продаєте тільки запчастини, аксесуари, не пропонуйте оформити замовлення з прицілом на майбутнє. Не варто дурити покупця. Якщо модель відсутня безпосередньо на вашому складі, немає можливості завезти її протягом дня, оновіть каталог, заберіть неактуальні позиції або встановіть коректний термін доставки. Вдалої вам роботи!