Як відкрити інтернет-магазин спортивних товарів

05 липня 2020
Автор: Степан Іванов
Категорія: Допомога

В Україні останні кілька років спостерігається зростання популярності ЗОЖ. Людей, які регулярно займаються спортом і ведуть здоровий спосіб життя, стає все більше. Потрібно відповідати модним тенденціям. У даному матеріалі ми докладно розглянемо, як відкрити інтернет-магазин спортивних товарів із нуля самостійно.

Звичайно, ситуація з пандемією вносить свої корективи, але як тільки обстановка нормалізується, величезна кількість українців почнуть оновлювати або купувати нові абонементи в спортивні зали, щоб регулярно займатися спортом і підтримувати себе у чудовій формі. Зростає популярність йоги та фітнесу, молодь повністю відмовляється від вживання алкогольних напоїв та куріння, виникають нові види фізичної активності, які одразу знаходять тисячі шанувальників. Отже, можна говорити про збільшення попиту спортивні товари.

Придбати спорттовари можна у традиційних офлайн чи інтернет-магазинах. З огляду на те, що цільова аудиторія переважно складається з молодих людей, то логічно робити ставку на онлайн-покупки.

 

Відкриття інтернет-магазину спортивних товарів

Варіанти роботи

  1. Універсальний магазин з усіма групами товарів. Тут здійснюється торгівля спортивним одягом, професійним екіпіруванням та спортживленням. Такий вид магазину дозволяє охопити величезну цільову аудиторію, але з іншого боку, цей ринок має жорстку конкуренцію. Існує велика можливість програти великим мережам.

багатопрофільний магазин спорттоварів

  1. Фірмовий магазин одного бренду. Має на увазі офіційне дилерство або роботу з франшизи. Величезною перевагою такого магазину є впізнаваність бренду. Якщо торгова марка популярна лише закордоном, то в цьому також є свої переваги. У цьому випадку ви будете ексклюзивним або одним із небагатьох представників в Україні, що дозволить мати власних постійних клієнтів.

інтернет-магазин брендових спорттоварів

  1. Спеціалізований магазин, що працює за однією групою товарів. Форми або аксесуари для одного виду спорту, спортивне харчування, тренажери. У вузькому напрямку рекомендується торгувати як популярна продукція, так і ексклюзив. Відкриття такого магазину коштує не так дорого, і на його розкручування потрібно менше часу. Кількість клієнтів буде невеликою, але вони будуть постійними. Такі покупці готові платити за ексклюзив.

інтернет магазин спорттоварів для єдиноборств

 

Цільова аудиторія

При правильно організованій роботі ви можете розраховувати на залучення таких груп покупців:

  1. Професійні спортсмени. Їх цікавить оригінальна форма, спортивний інвентар та харчування. 
  2. Шанувальники фітнесу, йоги, пілатесу. Переважно це молоді люди віком від 20 до 40 років, які звикли проводити свій час активно та з користю для себе. Ці клієнти зацікавлені у придбанні спортивного одягу та додаткових аксесуарів. 
  3. Спортсмени-екстремали. До цієї групи входять сноубордисти, альпіністи, дайвери, а також інші любителі гострих відчуттів. Будьте уважні до товару: якість та надійність є обов'язковими для таких виробів, адже від них залежать людські життя. 
  4. Батьки та тренери дитячих секцій. Вони купують різноманітні товари для дітей, які займаються спортом. Також потрібні різні атрибути для змагань: медалі, вимпели, кубки. 
  5. Спортзали, фітнес-центри. Обов'язково будуть купувати у вашому магазині, якщо у вас завжди буде професійне обладнання.

аудиторія

 

Асортимент

Каталог товарів складається з урахуванням особливостей цільової аудиторії. При вирішенні відкрити універсальний магазин, розміщуйте у ньому такі товари:

  • аксесуари: бодібари, масажні подушки, окуляри;
  • пристрої: браслети, годинники, крокоміри;
  • тренажери, обладнання;
  • спортивне спорядження та екіпірування: м'ячі, окуляри, кеди, бутси;
  • одежа взуття;
  • різні види спортивного харчування.

При виборі конкретного напрямку ви втрачаєте частину потенційних покупців, але це не означає, що вам потрібно відмовлятися від реалізації товарів із суміжних областей. Якщо ваш інтернет-магазин спеціалізується лише на товарах для фітнесу, подумайте про те, що може зацікавити вашу цільову аудиторію. Можна припустити, що ваші клієнти вважають за краще правильно харчуватися: спробуйте додати до асортименту комплекти здорового харчування.

У спортивному онлайн-магазині незалежно від його виду можна продавати спецодяг, спортживлення, товари для активного відпочинку: намети, похідне приладдя, меблі, що складаються.

 

постачальники

Укладайте договори з компаніями, що мають невисокі оптові ціни, а також із невідомими в Україні брендами, які готові здійснювати постачання безпосередньо. Враховуйте компанії з Китаю: у них усі товари коштують дуже дешево, а в галузі різних пристроїв китайці попереду всієї планети. Найчастіше вони виробляють нові гаджети для спорту та туризму раніше, ніж великі західні компанії.

оптові постачальники спортивних товарів

 

співробітники

Основний персонал онлайн-магазину спорттоварів складають співробітники, які входять до штату будь-якого іншого інтернет-магазину: керівник, менеджер чи консультант, кур'єр. Основна вимога до всього персоналу, зокрема й організатора бізнесу: вміння розбиратися у спортивній продукції. Це поширюється і на кур'єра, оскільки покупець може поставити питання про доставлене замовлення і йому.

Ідеальна ситуація, коли спортивний магазин відкриває людина, яка тісно пов'язана зі спортом. По-перше, він добре знайомий з продукцією і завжди може проконсультувати чи дати корисну пораду. По-друге, він має багато знайомих та друзів у спорті, які постійно купуватимуть у його магазині.

 

оригінальні ідеї

Для збільшення популярності вашого магазину можна організувати додаткові сервіси.

Наприклад:

  • онлайн-трансляції спортивних подій;
  • продаж квитків та сувенірів для фанатів;
  • автограф сесії відомих спортсменів.

Спорт чудовий тим, що увага до нього ніколи не пропадає: різні турніри та змагання проводяться цілий рік, тому перелічені додаткові функції завжди викликатимуть інтерес у відвідувачів.

 

можливі труднощі

Як і в будь-якій діяльності, тут можуть виникнути певні нюанси:

  • Сезонний попит. Продаж різних груп спорттоварів безпосередньо залежить від сезону. Футбольна форма та товари для туристів продаються влітку, хокейна форма та утеплений одяг – взимку. Важливо вчасно змінювати асортимент та ефективно ним керувати.
  • Ненадійні постачальники. У цьому бізнесі трапляється всяке. Наприклад, у постачальників може закінчитися певний вид товарів. Щоб уникнути подібних неприємних ситуацій, укладайте договори на постачання з кількома компаніями.
  • Фінансові труднощі. Може статися так, що раптово зросте попит і перевищить пропозицію, а у вас не виявиться достатньо коштів, щоб зробити незаплановану закупівлю товару. До того ж ви можете витратити величезну кількість грошей на рекламу, яка виявиться марною. Звертайтеся тільки до перевірених рекламників, які зможуть підібрати ефективні кампанії.

аналітика попиту за допомогою Google Trends

 

Розкрутка інтернет-магазину спортивних товарів

 

Розробка сайту

Сайт онлайн-магазину спорттоварів повинен мати динамічний та стильний дизайн та повністю задовольняти запити відвідувачів. Розміщуйте фотографії лише спортивних та привабливих людей та тексти, що мотивують до спортивного способу життя. На головній сторінці можна розмістити інформацію про вашу компанію, рекламний банер або вітальне звернення до відвідувачів, блоки з акційними товарами, новинками та бестселерами.

 

Структура сайту

Під час розробки універсального інтернет-магазину спортивних товарів розмістіть весь асортимент у відповідних товарних категоріях. Це можна зробити таким чином: за видами спорту (футбол, волейбол, хокей), брендами (Адідас, Найк, Рибок) або за типом (гаджети, аксесуари, одяг). Ваше основне завдання — структурувати сайт таким чином, щоб відвідувачі могли швидко знаходити потрібний товар.

 

Наповнення сайту

Тут дійте за стандартною схемою: розміщуйте лише корисну інформацію, в товарних картках не забувайте вказувати детальний опис товарів та їх призначення, додайте можливість залишати відгуки.

Відповідально ставтеся до фотографій і відеоконтенту. На Youtube ролики з тренуваннями та прокачуванням різних груп м'язів набирають велику кількість переглядів. Спробуйте зробити щось подібне. Зверніться до професіонала та запишіть кілька відеороликів. Можете отримати додатковий дохід з рекламних інтеграцій виробників спорттоварів, які розміщуються у відеоконтенті.

Веде блог також може залучити додаткову аудиторію на сайт. Розміщуйте корисні тексти для представників різних цільових аудиторій, публікуйте новини світового спорту та інтерв'ю зі знаменитими спортсменами. Додати трохи розважального контенту.

блог інтернет-магазину спортивних товарів

 

Реклама

Запускайте рекламні кампанії, орієнтовані представників різних груп вашої цільової аудиторії. Молодим та активним пропонуйте один вид товарів, шанувальникам здорової їжі – інший, людям, які відвідують спортзали та фітнес-центри – третій. Для цього необхідно створювати різноманітні унікальні торгові пропозиції та окремі лендінги.

 

SEO-просування

Для підняття онлайн-магазину до топів пошукової видачі потрібно повністю оптимізувати сайт. Створіть зручну навігацію, перелінкуйте сторінки, заповніть мета-теги, вставте тексти та підписи, які розміщуються під фотографіями, не забудьте про ключові слова, за якими шукають ваші товари в інтернеті.

Пам'ятайте, що для просування сайту найефективнішими є низькочастотні запити. Наприклад, замість "кросівки для бігу" використовуйте "купити кросівки для бігу". До того ж ви можете розмістити посилання на інтернет-магазин на різноманітних спортивних форумах та у тематичних пабликах у соцмережах, згадати його у статті та опублікувати цей матеріал на відповідному ресурсі.

Види реклами та просування

  1. Купівля контекстної, тизерної та таргетованої реклами. Допомагає залучити до магазину нових клієнтів та збільшити трафік. 
  2. Розкрутка власного імені. Розміщуйте рекламу на популярних порталах, використовуйте навколотематичні ресурси, виступайте з експертною думкою на інших ресурсах. Все це допомагає дізнаватися про вас велику кількість нових потенційних клієнтів. 
  3. Залучення популярних людей. Найкраще підходять спортсмени, але від послуг інших людей не варто повністю відмовлятися. Спортивні журналісти чи ютубери також можуть прорекламувати ваш магазин. 
  4. Співпраця з партнерами та конкурентами. Немає нічого поганого в тому, що два спортивні магазини прорекламують один одного і розмістять на своїх сайтах посилання на партнера. Можна домовитись про співпрацю зі спортивними організаціями, клубами, командами, центрами. 
  5. Спонсорство спортивної події. Щодня у різних місцях проводяться змагання, турніри чи матчі. Учасникам, які посіли призові місця, належать подарунки та призи. Для їхнього придбання організатори спортивних заходів найчастіше звертаються до спонсорів. Це додаткова можливість прорекламувати свою компанію, розповісти про свої товари та послуги. Можна спробувати домовитися зі ЗМІ, які висвітлюють подію, щоб у звіті була згадка про вашу компанію.

На закінчення хочеться дати невелику пораду: по-справжньому любите ту справу, якою займаєтеся. Ваша діяльність приносить користь суспільству, оскільки ви пропагуєте спорт та здоровий спосіб життя. Пам'ятайте про це і люди почнуть вам довіряти. Бажаємо успіхів!

Інші статті з цієї теми:

Сподобалася стаття? Поділіться з друзями!