Декілька десятиліть товарного достатку в нашій країні змінили психологію людей, їх бажання та устремління. Вже мало кого не приваблюють банальні білі простирадла, наволочки з вишивкою «рішельє». У магазинах представлені комплекти різних матеріалів: шовкові, лляні, з сатину та інших матеріалів. Розглянемо, що потрібно для відкриття інтернет-магазину постільної білизни. Ви дізнаєтесь, як зробити перші кроки, виділитися на тлі конкурентів, розрахувати бюджет на рекламну кампанію.
Навіть стислий аналіз ситуації показує, що ринок зростає стабільно. Свою продукцію пропонують місцеві виробники, компанії із Білорусі, КНР, Туреччини, країн ЄС. Якщо правильно сформувати асортимент, зробити грамотну структуру та не забувати про просування, можна розраховувати на добрий прибуток.
Особливості ніші:
Постільну білизну пропонують багато, але не всі отримують прибуток. Чому? Перевірте, хто і за якими цінами торгує. Враховуйте асортименти, стиль спілкування з клієнтами, набір додаткових послуг. На основі отриманої інформації вирішите, як відбудуватись від конкурентів, що запропонувати клієнтам для привернення уваги?
Можна торгувати вітчизняною білизною економ-сегменту, розмістити у каталозі комплекти із середньої цінової категорії. Ще один варіант - супер дорога білизна, зшита вручну з шовкових або лляних тканин. На кожен товар знайдеться покупець. А від цільової аудиторії залежить прибуток магазину.
Скористайтеся комп'ютерними програмами або записуйте від руки на листку запланований прибуток і всі витрати. Вам необхідно:
Витрати можуть виявитися вищими за заплановані. Передбачте 30-100% на непередбачені витрати.
ТЕО становлять на 6-12 місяців. Враховуйте доходи та витрати саме на цей період, вирішіть, чи вистачить вам стартового капіталу. Далі можна робити висновки про терміни окупності витрат. Найчастіше між відкриттям магазину та отриманням стабільного прибутку минає щонайменше півроку.
Можна відкрити ТОВ чи обмежитися ФОП. Працювати взагалі без реєстрації не вдасться. Податкова жорстко контролює такі моменти. ФОП зареєструвати простіше. Детально про те, що вибрати: ТОВ чи ФОП для інтернет магазину, які документи знадобляться для реєстрації, ми писали у нашій статті "Як відкрити інтернет магазин".
Тут не доведеться особливо думати. Білизна у 999 випадках із 1000 купують жінки. Чоловіки не витрачають час на пошуки відповідних комплектів. Вік покупців – до 45-50 років. Ці жінки активно користуються інтернетом, не відмовляються від онлайн-покупок.
Як залучити їх на свій бік? Розповідати про позитивні емоції від сну на такій прекрасній білизні, про красу малюнка на підковдрах. Вибирайте для сайту та сторінок у месенджерах, соціальних мережах пастельні відтінки. У картках розміщуйте «смачні» описи від професійного копірайтера. Допоможуть відгуки залишені реальними покупцями. Не пропустіть розділ "Просування". Там ми поговоримо докладніше про ці моменти.
Цей етап можна назвати творчим. Вся постільна білизна відносять до однієї з наступних груп (з урахуванням вартості):
Залишається вирішити, якою білизною торгувати у вашому конкретному випадку. Можна, можливо:
Від вибору сегмента залежить як цільова аудиторія магазину, а й способи просування сайту. Від цінового сегменту залежатиме і контент. У першому випадку вам необхідно наголошувати на доступності білизни, можливість купити обраний комплект, не чекаючи зарплати. Якщо ви вирішили йти в нішу дорогої білизни, розповідайте про особливості матеріалів та як вони впливають на якість сну.
Ціна далеко не єдиний критерій для формування асортименту постільної білизни. Враховуйте матеріал основи. Це може бути бавовна, льон, натуральний чи штучний шовк, сатин. Не варто обмежуватись у плані забарвлень. Зараз покупці віддають перевагу чорним, синім, сірим простирадлям і наволочкам, багатьом подобаються оригінальні принти. Потрібна різноманітність, перевірте, що пропонують постачальники з КНР та Європи. Асортименти у них ширші, ніж у вітчизняних виробників.
Ще один важливий момент – розмірний ряд. Білизна може бути призначена для одно-, півтора-, двоспального ложа. Максимальний розмір – євро. Для сучасних ліжок із матрацами простирадла шиють на гумці. І вони повинні бути в асортименті нарівні з наволочками, підковдрами поза комплектами.
Чим ще можна торгувати? Практично будь-яким текстилем. Відведіть розділи під подушки та ковдри, рушники, пледи, піжами, банні халати, штори.
Відмінна можливість обійти конкурентів - пошиття постільної білизни на замовлення. Якщо знайдете професійних швачок та талановитого дизайнера, можна робити націнку більше 100%. Речі, одяг ручної роботи зараз популярний, як ніколи. Пропонуйте прикрасити наволочки вишивкою, монограмами, гербами роду тощо.
Тут особливих проблем не буде. Через інтернет можна знайти і виробників і оптових продавців. Між собою вони також конкурують, від хорошого клієнта ніхто не відмовиться. Єдина проблема – мінімальний розмір партії. Небагато оптовиків торгують дрібним оптом. Виробники точно не зацікавляться партією в 50-100 комплектів, надто багато мороки. На початковому етапі доведеться взаємодіяти з оптовими компаніями або шваками, що відшивають дрібні партії на замовлення. Їм можна віддавати замовлення на пошиття індивідуальних або прикраси стандартних комплектів.
Можна найняти програміста та дизайнера для розробки сайту, суттєво витратившись, а можна вибрати готове рішення – хмарну CMS. Вони надійні, надають доступ до необхідного функціоналу (інструменти продажу, платіжні послуги, хостинг, підтримка). Наприклад, на платформі для інтернет магазину Перепродаж ви отримаєте готові сучасні шаблони, панель управління, функції для продажу та роботи із замовленнями, відмовостійкий хостинг та техпідтримку. Таке рішення допоможе суттєво заощадити час для старту та гроші на розробку та обслуговування інтернет магазину. Вам залишиться лише додати свої товари та інший контент, налаштувати інформацію про магазин та зайнятися залученням клієнтів до нього.
Тут можете вибирати один із безлічі варіантів. На питання, як правильно сформувати структуру сайту відповідає наша стаття. Якщо коротко, подивіться на 10-20 топ магазинів за вашою тематикою, оцініть запити користувачів і формуйте каталог, виходячи зі зручності пошуку та запитів. Постільну білизну можуть шукати за призначенням, матеріалом або розміром. Не забувайте, що його часто купують у подарунок на новосілля чи весілля.
Не варто захоплюватися глибиною вкладення каталогу. У покупця може просто не вистачити терпіння переходи. В ідеалі від головної сторінки до кнопки купити в картці товару має бути 3-4 кліки. Краще передбачте кілька фільтрів: за кольором, типом тканини, наявністю рюш, розмірами та іншими параметрами.
Ось приклад того, як влаштовано організацію структури в магазині на Recommerce
Простирадла, наволочки асоціюються зі сном, вночі, спокоєм чи приємним ранковим пробудженням. У той же час постільна білизна шиють із особливих тканин, повітряних, легень. Таким же має бути дизайн сайту. Можна вибрати для сторінок пастельні, прозорі кольорові схуми. Протилежність — темна схема із зірками, місяцем та фотографіями сплячих людей. Але ніхто не змушує обмежуватись цими варіантами. Можливо, ваша фантазія запропонує щось нове, оригінальне. У галереї шаблонів платформи Recommerce представлені універсальні шаблони з можливістю кастомізації під ваші завдання.
Необхідно заповнити картки товарів, подати компанію, детально описати умови оплати, оформлення замовлення, доставки. На головній сторінці не просто заявляйте, що «ми найкращі». Розкажіть про цінності, місію, історію компанії. Це — відбудова від конкурентів, які не вважають за потрібне повідомляти щось про себе. Бувають і такі "продавці", які приховують інформацію про себе, довіри до магазину це звичайно не додає.
У картках товарів не обмежуйтесь сухою інформацією (розміри, матеріал, ціна). Запропонуйте покупцям романтичний опис комплектів, підкріплений якісними фото, відео, що демонструють товар. Ще одна корисна річ – блог. В інтернеті розміщено багато нудних статей про постільну білизну. Якщо є на прикметі талановитий копірайтер, здатний «смачно» розповідати про звичайне, отримайте додаткове джерело просування сайту. Статті читатимуть, репоститимуть, коментуватимуть. Увага та лояльність покупців практично гарантовані.
Покупець має право перед покупкою (та й після) поставити питання, що його цікавлять. Подумайте як на них відповідати. У розділі «Контакти» вкажіть не тільки юридичну та фактичну адресу, а й усі доступні канали зв'язку: e-mail та телефони менеджерів, посилання на сторінки в соцмережах, месенджери, віджет «ВКонтакте». Не відмовляйтеся від послуги «Зворотний дзвінок» онлайн чату безпосередньо на сайті.
Якщо у вас є оффлайн магазини та/або точки самовивезення, обов'язково вкажіть їх на карті.
Ви вирішили, що продаватимете, закупили пробну партію, створили сайт. Тепер залишилося повідомити себе покупцям. Як? Методи давно розроблені та перевірені на практиці.
Залучайте до лав покупців родичів, колег, сусідів, знайомих та їх знайомих. Публікуйте відгуки у соцмережах або безпосередньо у картках товарів. Поступово про вас дізнаються тисячі людей.
Сарафанне радіо – дієвий, але повільний спосіб просування. Швидше допоможе контекстна реклама. Вона передбачає розміщення інформації про магазин у перших рядках пошукових систем при надходженні необхідного запиту з боку користувача. Знаходження у топі гарантоване!
Заходьте в соцмережі, на паблики та шукайте групи, форуми своїх потенційних клієнтів. Мами, нареченої, домогосподарки активно діляться секретами облаштування спальні або квартири в цілому, хвалиться покупками та подарунками. Розміщуйте короткі посади про магазин, пропонуйте знижки. Якщо дозволить адміністратор групи, увімкніть посилання для переходу.
Не всі блогери рекламують онлайн-ігри та комп'ютери останньої моделі. Є ті, хто готовий годинами говорити про будинок та сім'ю. Це можуть бути телеведучі, дизайнери, просто домогосподарки, які досягли популярності. Договоріться з кимось про інтерв'ю або кілька постів з нативною рекламою.
Знайдіть сайти, читачі яких можуть стати вашими клієнтами. Виходьте на власників майданчиків та домовляйтесь про обмін рекламними банерами. У цьому випадку ви можете співпрацювати навіть із конкурентами. Крос-маркетинг зближує!
Найпростіше ж просунутися за допомогою повідомлень про розпродаж товару. Розміщувати їх можна на власному майданчику та сторонніх. Вибирайте зручні для себе методи просування та працюйте! Успіх не покине вас!