Як відкрити інтернет-магазин взуття

28 березня 2020
Автор: Марія Дбайлива
Категорія: Допомога

Ботильйони, кросівки, балетки, босоніжки, кеди... Список видів взуття практично нескінченний. І без цих товарів у сучасному світі людина не може існувати. За належної організації інтернет-магазин взуття просто приречений на успіх. Ми розглянемо, як працювати у цьому напрямі, які етапи при відкритті доведеться пройти.

Підготовка до запуску взуття в інтернеті

Починаємо з реєстрації ФОП

Можна нескінченно сперечатися, що вигідніше. ФОП або ТОВ. Якщо йдеться про перші кроки у бізнесі, можна обмежитися ФОП. Реєстрація займає 1-3 дні, залежно від обраного вами способу. Зареєструвати ФОП можна на сайті Мін'юсту, на Порталі державних послуг IGov, особисто звернутися до державного реєстратора за місцем проживання з паспортом та ідентифікаційним кодом

Крок наступний - вивчення ринку

Український взуттєвий ринок своєрідний. Для нього характерні:

  1. Ринок взуття в Україні росте на 5—10% щорічно, але до розкриття потенціалу на 100% далеко.
  2. Через зростання курсів валют українці почали заощаджувати на взутті та купувати його за нижчими цінами, і відповідно — низької якості.
  3. Позиції речових ринків і торгових точок малого формату, де й купують взуття більшість українців стабільно високі, за різними оцінками їхня частка сягає 65—75%, але в поточних умовах серйозне зрушення у бік онлайн покупок.
  4. Дорогий сегмент, представлений іноземними мережами, значно виграє у локальних за позиціонуванням, а й націлений він більш забезпечену аудиторію. 
  5. Покупці віддають перевагу імпортному взуттю. Продукція вітчизняних виробників займає трохи більше 5-10% ринку. Про це не можна забувати при виборі постачальників для роботи. 
  6. Відсутність сезонності. Взимку в Україні не обійтися без чобіт, влітку без босоніжок. Якщо не забувати про те, що найпопулярніший недорогий сегмент, важливо розуміти, що таке взуття розраховане максимум на 1-2 сезони. Потім неминуче доведеться йти за новою парою. Для власника магазину це означає постійний оборот, за наявності гарного сервісу та грамотно налаштованого маркетингу.
  7. Висока націнка. У звичайному магазині націнка на кросівки та балетки сягає 100-300%. Якщо ви зможете запропонувати покупцям таке саме взуття, але за нижчою ціною, успіх практично гарантований.

зростання ринку взуття в Україні

Вибір ніші для роботи

Можна спробувати охопити весь світ і працювати з усіма видами та типами взуття. Можна не розпорошуватися і вибрати одну категорію. У першому випадку гарантовано збільшення цільової аудиторії. Покупцями будуть і жінки, і чоловіки, і слюсарі та балерини. Другий варіант - це менше клієнтів, але вони будуть по-справжньому віддані вам. В інтернет-просторі можна знайти магазини, що пропонують лише великі розміри, або винятково взуття зі шкіри пітона (варана, антилопи, страуса тощо). Не можна сказати, що такі точки цільова аудиторія складається з мільйона чоловік, але в такому разі простіше отримати лояльних клієнтів, які не змінюють свого продавця.

Сказати однозначно, що вигідніше неможливо. Бізнес можна порівняти з рулеткою. Будь-який із факторів може як збільшити прибуток у рази, так і скоротити до мінімуму. Спробуйте перед тим, як відкривати інтернет-магазин, провести невеликий аналіз ситуації за допомогою «Вордстату» або планувальника ключових слів Google. З їхньою допомогою можна дізнатися, які категорії взуття частіше запитують і розкуповуються на «ура», а які залишаються мертвим вантажем на полицях через непотрібність.

Аналіз ніші у планувальнику Google

Не довіряєте даними Яндекса чи Гугла? Проведіть власне опитування. Перевірте, що воліють люди з найближчого оточення, ті, хто буває в офісі або значиться у списку друзів у соціальних мережах. Ви отримаєте достовірну інформацію про цільову аудиторію.

Якщо є достатній стартовий капітал, можна витратити його на закупівлю взуття з усіх можливих категорій. Попередньо спробуйте домовитися з постачальником про повернення непроданого взуття. Далі залишається лише контролювати, що ж краще продається. Якщо окремі товари не купуються, варто розпродати їх та викреслити зі свого каталогу. Ходовим же товарам варто приділити більше уваги.

Перевіряємо, що продають конкуренти

Подивіться найбільш популярними інтернет-магазинами взуття, перевірте, що представлено в розділах. Не забувайте про структуру сайту, бренди, розмірні ряди, колекції, виробників, розпродажі, бонуси та знижки. Робота з клієнтами – основа будь-якої торгівлі. І про неї не можна забувати. Якщо щось у конкурентів дуже подобається, можна і запозичити.

як вивчити конкурентів

Вивчення цільової аудиторії

Тут повний простір для діяльності. Можна орієнтуватися на жінок і джентльменів, дорослих та дітей, заможних та простих клієнтів. В ідеалі магазин має пропонувати свій товар кожній із перерахованих груп. Найчастіше покупцями стають жінки. Але при цьому вони набувають босоніжки та сандалії не тільки собі, а й дітям, і чоловікові.

ЦА жіноче взуття

Цільову аудиторію можна сегментувати не лише за статевим чи віковим принципом. Є й такі категорії:

  1. Консерватори У суспільстві склалися певні стереотипи. У продажах взуття лідирує класика. Її обирають на усі сезони. Жінки віддають перевагу чорним або нюдовим човникам на шпильці. Чоловіки традиційно носять чорні чи коричневі черевики, чи мокасини. Кеди актуальні у синій гамі, чоботи — з товщою підошвою. Такому типовому взуттю віддається пріоритет у магазинах без вузької спрямованості. 
  1. Експериментатори. Є люди, які принципово не бажають носити те саме, що й інші. Їм потрібні незвичайні форми, кольори вирви очей, підбори, на яких неможливо стояти. Забувати про цю категорію клієнтів не слід. Не лінуйтеся, перегляньте блоги, перегляньте, що пропонують модельєри на новий сезон.
  1. ЗОЖники. Відмова від шкідливих звичок, здорове харчування вже не просто мода, а необхідність. Це стосується всіх сторін життя. Далеко не спортсмени одягають вранці кросівки і виходять на пробіжку чи йдуть до фітнес-залу. Для ЗОЖника важливий комфорт та ергономічність. Та й про якісні матеріали не варто забувати. 
  1. Сибарити. Для цих людей комфорт значиться на першому місці. Жінка з таким світоглядом ніколи не купить чоботи від найвідомішого виробника, якщо вони на шпильці. На ділову зустріч, побачення чи прогулянку з дітьми вона вийде у зручних вугах. Є й ті, кому взуття на низьких підборах та з ортопедичними устілками прописав лікар. У каталозі магазину обов'язково має бути взуття для цієї категорії клієнтів.
  1. Прихильники екомоди. Вегетаріанців, захисників тварин, противників шкіри з релігійних міркувань у світі дуже багато. Є й ті, хто вважає, що у процесі виробництва екошкіри забруднюється довкілля. Ця категорія покупців не така велика, але взагалі забувати про неї не можна. Краще виділити окрему категорію «Ековзуття» та зібрати в ній моделі різних виробників. 


Вибір постачальників

Ті, хто тільки починає свій шлях у великий бізнес, найчастіше укладають договори з оптовими постачальниками в Україні або завозять взуття з Європи. Ви самостійно розраховуєте, яку робити націнку, щоб окупити витрати та отримувати прибуток. Не забувайте про постачальників із Китаю. У них асортимент досить великий, кольори та фасони нестандартні та відповідають модним тенденціям.

Не відмовляйтесь від договорів із українськими виробниками. У той час, коли практично всі працюють з імпортом, ви можете запропонувати на ринок якісне взуття, створене у своїй країні. Нехай це стане вашою фішкою.

Якщо ж стандартні варіанти не влаштовують, зверніться до тих, хто шиє взуття на індивідуальні замовлення або пропонує ексклюзивну фурнітуру. Авторське взуття, що відрізняється від ширвжитку - хороший спосіб виділитися на загальному тлі.

Шукати постачальників не складно. У цьому допоможе будь-який інтернет-пошуковик. Найкраще вибирати тих, хто розташований у вашому регіоні. З'явиться можливість поїхати на склад, переглянути сертифікати якості. Не забувайте і про транспортні витрати.

Оптові постачальники взуття в Україні.

Підбір асортименту

Стартовий капітал є. Ви вирішуєте, що буде значитися у вашому каталозі. Не забувайте про сезонність. Якщо на дворі червень, перевага надається літньому асортименту. Ближче до кінця липня можна згадати осінь. Настав жовтень? Саме час "викладати на прилавок" чоботи із зимової колекції.

Розбір цільової аудиторії вже проведено. Відповідно, не забуваємо про взуття для мам, тат, дідусів з бабусями, онуків та підростаючого покоління. І для кожної категорії взуття потрібне на кожен день, святкове, спортивне і т.д. Пріоритет віддається класиці. Дуже модна потрібна, але у менших обсягах. Якщо говорити про ціни, то у пріоритеті – категорія, доступна масовому споживачеві.

Вирішуємо, як доставляти товар покупцю

Тут не забуваємо про низку нюансів:

  • Доставка виконується швидко. Взуття купується на сезон. Якщо чоботи замовляються у грудні, покупець розраховуватиме проходити в них, як мінімум, січень та лютий, а не відкласти їх на наступний рік. Висновок - до замовника товар повинен потрапляти не більше ніж за тиждень, чим швидше, тим краще. 
  • Якщо залучаєте до доставки кур'єрські служби, пропонуйте примірку вибраних пар вдома. Клієнтам це подобається, ви опинитеся у більш виграшній ситуації порівняно з тими, хто не надає такі послуги. Така послуга окупиться, якщо у вас досить висока маржа, інакше розмістіть детальну інформацію про розмір взуття.
  • Способів доставки більше, хороших та різних. Хтось віддає перевагу Укрпошті, комусь подобається спілкування з кур'єрами. У віддалені регіони вантаж можна надсилати транспортними компаніями. У клієнта має бути кілька варіантів на вибір. 

Доставка товарів з інтернет-магазину

Розробка сайту для інтернет-магазину взуття

 

Закупити партії взуття на всі випадки життя замало. Багато залежить від сайту. Дотримуйтесь правил, викладених нижче:

  • структура каталогу є логічною і зрозумілою без додаткових пояснень. Видів взуття багато. Важливо, щоб покупець не заблукав у надрах розділів; 
  • наявність версії смартфонів. Люди не носять із собою ноутбуки, а покупки роблять із телефонів. Ви маєте це враховувати. Сайт має однаково добре працювати на будь-якому пристрої. Це стосується і карток товару, кошика, і оформлення замовлення.
  • наявність різних каналів зв'язку з клієнтом. Покупець може захотіти зателефонувати, поговорити в месенджері або чаті на сайті, зв'язатися в соцмережах. 

 

Заповнення карток товарів

Головна проблема при покупці взуття в інтернеті – не потрапити до розміру. Не полінуйтеся у картках товару розмістити таблицю розмірів. Якщо лінійка не відрізняється від стандартної, варто відзначити це. Не забувайте про попередження для маломірок та зворотного варіанта. Розмістіть інформацію про правильно вимір стопи.

Наступний важливий момент – фотографії кожної моделі фас, анфас. Окрім основного вигляду на білому тлі запропонуйте клієнту розглянути фурнітуру, устілку, підошву. Якщо є можливість, не варто відмовлятися і від короткого відео демонструє взуття в носінні.

фото взуття у картці товару

 

Магазин створено. Потрібне просування

Не варто сподіватися, що покупці самі помітять ваш бізнес. Їм потрібно повідомити себе, показати, що у вас на полицях представлено багато цікавого. Нижче інформація про основні способи просування в мережі. Їхня мета — залучення трафіку на сайт:

  1. SEO просування. Завдяки йому пошукові роботи помітять вас та піднімуть у видачі. Якщо немає самостійних навичок, не витрачайте час. Простіше звернутися до професіоналів, наприклад, до спеціалізованої агенції. Сеошник підбере ключові фрази та слова для просування. Крім цього, потрібна перелінковка — перехід між сторінками в межах сайту, метатеги та багато іншого. 
  1. Контекстна реклама. Ви, мабуть, бачили, що перед пошуковою видачею в тому ж Гугле слідує кілька рекламних оголошень. Фахівець допоможе правильно скласти текст, підбере точки розміщення та контролюватиме ситуацію з переходами клієнтів за посиланням. 
  1. Email-маркетинг. На електронну пошту або номери телефонів можна розсилати сповіщення про нові колекції, знижки, акції та розпродажі. Клієнт не закінчив оформлення замовлення? Нагадайте йому про кинутий кошик. Взуття доставлене за адресою? Поцікавтеся якістю, запросіть знову відвідати сторінки каталогу. 
  1. Соціальні мережі. Тут простір для діяльності. Проводьте опитування, відповідайте на запитання, зокрема онлайн, демонструйте фото нових надходжень. Тут же знадобиться й таргетована реклама у Facebook та Instagram. 
  1. Робота над репутацією До вас потягнуться клієнти, якщо бренд дізнаватимуться лише за контуром логотипу. Це можливо за наявності фірмового стилю. Клієнти пишуть сприятливі відгуки? Публікуйте їх на сайті. Допоможуть і пости у Facebook та на сайтах-відгуків. 

Все це може здатися дуже складним. Але ніхто не казав, що буде легко. Доведеться багато та планомірно працювати. Вчіться, ставте цілі та досягайте їх. Працюйте самі, звертайтеся до фахівців і нехай вам щастить.

Інші статті з цієї теми:

Сподобалася стаття? Поділіться з друзями!