Час прочитання: 9 хвилин
З цієї статті ви дізнаєтесь, як знайти постачальників для інтернет-магазину та як з ними працювати. Завдяки публікації зрозумієте, з якими постачальниками краще працювати: іноземними чи українськими. Також дізнаєтесь, як працювати за моделлю дропшипінгу. Ця модель дозволяє продавати товари без попередньої закупівлі постачальника.
Що на Вас чекає попереду...
Постачальників прийнято об'єднувати у три категорії: виробників товару, офіційних дистриб'юторів та дропшиперів. Також постачальники класифікуються на українських та зарубіжних. Поговоримо про кожну категорію.
Це виробничі підприємства. Великі та середні виробники зазвичай мають власні відділи маркетингу та продажу, а також дистриб'юторські мережі. У дуже невеликих компаніях збутом займаються навіть керівники. Початківцю власнику інтернет-магазину можна працювати з невеликими компаніями. Із ними простіше домовлятися про постачання товару на індивідуальних умовах. А при роботі з мікрокомпаніями власнику магазину можна вийти на власника чи директора малого підприємства та домовитись з ним особисто. До мінусів належать складності пошуку невеликих виробничих компаній. У маленьких компаній можуть бути проблеми з якістю товарів або сертифікатами відповідності. Крім того, невелика компанія може раптово піти з ринку. І тут інтернет-магазину доведеться самостійно відповідати на можливі претензії покупців протягом гарантійного терміну. Ще одна вада — ризик зіткнутися з непорядним постачальником. Переваги роботи з більшими компаніями - вигідні умови постачання. Великі постачальники мають більші можливості зробити знижку або відстрочку платежу. Також у великих компаній рідко трапляються проблеми з документами та сертифікатами відповідності.
Офіційний дистриб'ютор – представник виробника, який реалізує продукцію. За великим рахунком, робота з дистриб'юторами не відрізняється від роботи з великими виробничими компаніями. Тобто дистриб'ютори постачають товар практично на тих самих умовах, що й виробники, а іноді у дрібнооптового покупця немає альтернативи роботі з дистриб'ютором, т.к. виробник відвантажує товари лише великим оптом.
Не рідкісна ситуація, коли дистриб'ютор за вказівкою виробника встановлює МРЦ (мінімальну роздрібну ціну), нижче за яку товар продавати не можна. Дрібнооптовим клієнтам дається знижка від неї, яка є заробітком інтернет-магазину. У цьому випадку виключається демпінг за ціною, адже товар продаватиметься в будь-якому магазині не дешевше за вказану виробником вартість. У таких умовах магазини конкурують якістю сервісу, а додаткову маржу можна заробити на супутніх товарах та послугах.
Є важливий нюанс: інтернет-підприємцю вигідно купувати продукцію в оптових дистриб'юторів. Вони постачають товар за оптовою ціною. У свою чергу роздрібні дистриб'ютори продають товар за роздрібною ціною, що при співпраці позбавляє e-комерсанта маржі.
Це цікавий варіант для e-комерсантів-початківців. Постачальники, що працюють за моделлю дропшипінгу, реалізують товари без попередньої оплати. В цьому випадку власник магазину не закуповує оптову партію товару, а просто залучає клієнтів, отримує платіж та переправляє замовлення далі. Постачання здійснює дропшиппер, але від імені магазину.
Інтернет-магазин заробляє комісійну винагороду. При цьому продавець не витрачає гроші на закупівлю та зберігання продукції. Така концепція має низку мінусів:
• Складна схема співробітництва. Насамперед це стосується зарубіжних дропшипперів, адже знадобиться синхронізація сайту з його базою даних. Не завжди просто реалізувати.
• Залежність репутації магазину від порядності дропшиппера.
• Високий рівень конкуренції: дропшиппери співпрацюють із необмеженою кількістю продавців.
• Складність пошуку дропшипперів із затребуваними товарами.
Особливості роботи за моделлю дропшипінгу ми розкриємо нижче.
Загальна закономірність: з українськими постачальниками працювати простіше, але якщо потрібно забезпечити різноманітність товару, не обійтися без іноземних партнерів. Початківцям магазинам зручніше працювати з місцевими постачальниками, а в перспективі розширювати базу постачальників за рахунок іноземних компаній.
Робота з місцевими постачальниками має низку плюсів: не потрібно сплачувати митні збори, укладати договори поставки з іноземними контрагентами, проводити міжнародні платежі, враховувати курсову різницю. Також не потрібно складний бухгалтерський облік операцій імпорту.
Для вирішення цього завдання є безліч способів. Ось кілька із них:
Використовуйте пошукові системи. У запит включайте такі слова як "виробник", "офіційний сайт", "купити оптом", "опт" і т.д.
Наприклад, знайти виробників дитячого одягу можна так.
Шукаємо виробників
У видачі потрібно вибирати сайти виробників чи оптових постачальників. Часто вони далеко не в топі, це пов'язано з тим, що оптовики використовують сайт як візитку і не займаються пошуковою оптимізацією в достатній мірі. Прийде копати глибше, якщо хочете отримати постачальника з хорошими умовами.
Етикетки товарів, що сподобалися. Часто на етикетках товарів можна зустріти інформацію про виробника чи імпортера, ну а далі в справу вступає інтернет.
Онлайн-довідники підприємств. Наприклад, Region.info, Kompass, "Ділова Україна".
Такі довідники найчастіше бувають корисні, коли постає завдання вибрати постачальника у своєму регіоні.
Ділові форуми та виставки. Відвідуйте такі заходи, адже на них легко отримати контакти дистриб'юторів, виробників, дізнатись більше про умови співпраці з ними, зав'язати ділові відносини.
Щоб знайти постачальника за кордоном, знадобляться знання англійської або інших іноземних мов.
Шукаємо виробників дитячого одягу в Туреччині
Закупівля товару за кордоном потребує додаткових витрат на логістику, плюс до цього додається митне оформлення. Усе це вплине вартість товару.
Не забувайте, враховувати терміни поставки (іноді більше 1 місяця), які особливо критичні, якщо йдеться про сезонні або трендові товари.
При співпраці із закордонними постачальниками розраховуйте бюджет на закупівлю товару, логістику та митне очищення. Зазвичай такі закупівлі здійснюються за 100% передоплатою.
Сайти для пошуку оптових постачальників у Європі та США:
· goolzi.com - Постачальники у Франції;
· b2b-zentrum.de - оптовики Німеччини;
· esources.co.uk - англійські постачальники;
· 4wholesaleusa.com - Оптові постачальники у США.
Тільки глухий не чув про те, що привозити та продавати товари з Китаю вигідно. Цей тренд активно підтримується та просувається великою кількістю інфо бізнесменів, а також зайнятих у сфері логістики. Справді, товари з Китаю давно вибороли український ринок, а тисячі фабрик виробляють нові цікаві речі практично щотижня. Головна перевага – низька вартість порівняно із роздрібною ціною в Україні. Найвідоміші оптові сайти Alibaba та TaoBao.
Підприємець-початківець потрібно розуміти, що Alibaba - найбільший каталог оптових постачальників, але це зовсім не означає, що всі торговці представлені там чесні бізнесмени. За певну суму будь-який бажаючий може набути так званого «золотого статусу», який по суті не є гарантією надійності постачальника, але може ввести в оману занадто довірливого і недосвідченого покупця. Перш за все дивіться на дату створення профілю, кількість угод, відгуки, рекомендації. Не завадить запитати у продавця додаткові дані, за якими ви зможете його перевірити.
У листуванні з продавцями скрупульозно з'ясовуйте все про якість товару та його особливості. Просіть надати «живі» фото чи відео, адже розміщені на сайті можуть бути далекі від реальності. Важливо розуміти, що далеко не всі продавці говорять англійською, тому можуть виникнути складнощі з комунікацією та деяка втрата сенсу під час перекладу. Як тестове замовлення краще придбати кілька зразків і, якщо все добре, замовляти більшу партію, але навіть у цьому випадку слід знайти посередника, який перевірить якість партії перед відправкою. Слід пам'ятати, що отримувати вигідну закупівельну ціну, а також окупати вартість логістики можна, лише купуючи великим оптом. Дрібні партії вигідніше купувати в оптових постачальників безпосередньо в Україні.
Повернемося до вітчизняних оптових компаній. Роботу з ними можна об'єднати у два важливі етапи: пошук партнерів та укладання договору на вигідних умовах. Щоб з'ясувати, чи підходить вам постачальник, потрібно поставити важливі питання:
• Від чого залежить вартість товару та які види знижок є у постачальника, що потрібне для їх отримання;
• які варіанти відстрочення платежу пропонує постачальник;
• який розмір мінімальної партії товару та чи є якісь особливі умови для покупки;
• як відбувається замовлення товару, чи потрібно робити резерв чи оплачувати попереднє замовлення, які позиції із прайс-листа постійно на складі, а які ні.
• чи здійснює постачальник доставку до вашого складу чи товар потрібно забирати самостійно, як часто здійснюється доставка у ваш регіон;
• періодичність надання актуальних залишків товару складі;
• чи надаються сертифікати чи інші необхідні документи;
• як відбувається повернення шлюбу та гарантійний сервіс;
• які умови повернення неліквідного, але вже оплаченого товару;
• чи бере участь постачальник у просуванні бренду чи товарів у вашому регіоні, як часто проходять акції та чи можлива фінансова підтримка ваших промо-акцій постачальником;
• як часто оновлюється асортимент товарів;
• яку інформацію про товари для вивантаження на сайт та у якому вигляді надає постачальник, чи є контент файл з характеристиками, описами та фото товарів.
Зробіть список потенційних постачальників, зв'яжіться з ними по Email або телефону та отримайте інформацію про умовах співробітництва. Таким чином, у вас будуть дані для порівняння, і ви зможете вибрати найбільш вигідні умови.
E-комерсант є покупцем, а постачальник продавцем. Тому власнику магазину слід обговорити з постачальником умови угоди. Нижче наведено кілька рекомендацій, які допоможуть досягти більш вигідних умов співпраці.
Домовляйтесь про постачання з відстроченням платежу
З постійними партнерами працювати за умов відстрочення платежів погоджуються багато постачальників. Тому просто почніть працювати з партнерами та точно виконувати умови співпраці на етапі знайомства. Обговоріть, за яких умов можливе відстрочення платежів.
Користуйтеся послугами факторингу
Факторинг - складніша схема поставки товару з відстрочкою платежу. У ній беруть участь три сторони: постачальник, покупець та банк. Банк у разі гарантує постачальнику оплату товару. А покупець, тобто власник інтернет-магазину, платить банку за такі гарантії відсоток вартості товару.
Домовляйтесь про оптові знижки
Це актуально під час роботи з невеликими виробниками, які зацікавлені у співпраці. Відомі постачальники зазвичай мають фіксований прайс-лист, у якому вказано оптову ціну. Розмір оптової знижки зазвичай залежить від обсягу угоди: що більше сума замовлення, то більше вписувалося знижка.
Не забувайте постійно стежити за ринком та розширювати коло постачальників. Це потрібно для розширення асортименту та безперебійних поставок.
Дропшипінг — схема роботи магазину, за якої торгівля здійснюється без закупівлі товару. Фактично магазин виступає посередником між покупцем та постачальником. За це він отримує комісійну винагороду.
Робота побудована так:
Грошові розрахунки зазвичай відбуваються за однією із трьох схем.
Перша передбачає отримання магазином повної роздрібної вартості товару від покупця. Постачальнику магазин перераховує оптову вартість товару, а різниця становить заробіток магазину. Постачальник відправляє товар покупцю лише після отримання платежу. Це найпоширеніша схема.
Друга схема передбачає оплату товару двома частинами. Першу частину покупець платить рахунок магазину під час оформлення замовлення. Це передоплата, яка складає заробіток магазину. Другу частину покупець платить рахунок постачальника після отримання товару. Це рідкісна схема.
Третя схема передбачає фактичну торгівлю зі складу постачальника. Магазин публікує на сайті інформацію про товар, який є у наявності у постачальника. Після отримання замовлення магазин отримує від клієнта оплату та викуповує товар. Потім він надсилає його клієнту. Також у цій схемі можлива невелика відстрочка платежу. Строго кажучи, ця схема не відноситься до дропшипінгу, оскільки відправкою товару клієнту займається магазин. Але саме така форма співпраці між магазинами та постачальниками поширена на українському ринку.
В інтернеті багато пропозицій щодо роботи за схемою дропшипінгу від українських та іноземних постачальників. Ми підібрали вам кілька надійних ресурсів, на яких можна знайти партнерів.
1. Esources.
Це каталог постачальників продукції. Інформація подана у вигляді категорій залежно від видів товарів. Наприклад, щоб знайти німецьких постачальників дитячого одягу, потрібно перейти до відповідного розділу.
Шукаємо німецьких постачальників
2. Китайські бренди.
На цьому сайті можна торгувати за моделлю дропшипінгу китайськими товарами. Доступні різні категорії продукції: від гаджетів та побутової електроніки до сувенірів та предметів декору.
Дропшипінг товарів з Китаю
3. Недіс.
Німецький сайт, де є товари з різних країн світу. Ви можете знайти різні категорії продуктів: від побутової техніки до професійної вимірювальної апаратури.
Категорії товарів на сайті Nedis
4. Синсе.
На цьому сайті можна знайти постачальників із США, які працюють за моделлю дропшипінгу. Доступна різна категорія товарів: від іграшок та одягу до гаджетів та ювелірних виробів.
Постачальники із США
5. Бази постачальників для інтернет-магазину (дропшипінг).
Нижче наведено кілька каталогів українських постачальників, які працюють за системою дропшипінгу.
За допомогою пошукових систем можна знайти окремі українські компанії, які готові працювати з інтернет-магазинами за системою дропшипінгу.
Пошук постачальників та планування співробітництва — одне з фундаментальних питань, відповідь на яке слід знайти на стартовому етапі розвитку проекту. Шукати постачальників можна будь-яким зручним способом: в інтернеті, за базами та довідниками типу «жовті сторінки», за рекомендаціями колег. Простіше домовлятися та взаємодіяти з великими постачальниками, оскільки у них налагоджені бізнес-процеси по роботі з оптовими покупцями. Іноді вигідніші умови постачання можна отримати за співпраці з невеликими компаніями.
На окрему увагу заслуговують постачальники, які працюють за системою дропшипінг. У разі співпраці з ними можна продавати товар у роздріб без попередніх оптових закупівель. У цьому випадку йдеться скоріше про торгівлю зі складу українського постачальника, який може поставити товар оперативно. А e-комерсант може створити інтернет-магазин на платформі Recommerce та почати торгувати без значних стартових вкладень.