Бізнес-план інтернет-магазину

02 липня 2019
Автор: Марія Дбайлива
Категорія: Допомога

icons8-годинник-50

Час прочитання: 12 хвилин

Для того, щоб запустити успішний інтернет-магазин, мало зробити привабливий сайт з товарами. Важливим етапом у створенні онлайн бізнесу є планування та фінансові розрахунки. Навіть у тому випадку, коли у вас є стартовий капітал і вам не потрібні партнери чи кредит із боку, бізнес-план має бути.

З його допомогою можна визначити курс розвитку майбутнього магазину, оцінити ефективність обраної ніші, крок за кроком розпланувати послідовність дій на старті проекту і в перші роки роботи.

Дізнаємося, як правильно скласти бізнес-план інтернет-магазину, щоб він був затребуваним та прибутковим.

Що нас чекає попереду:

  1. Опис проекту
  2. Вибір товару/послуги
  3. Ринок збуту та аналіз конкурентів
  4. Інструменти просування
  5. Юридичні питання
  6. Стартовий капітал
  7. Поточні витрати
  8. окупність
  9. можливі ризики

 Структура бізнес-плану

Структура бізнес-плану

Упорядкування бізнес-плану — обов'язкова частина будь-якого проекту, метою якого є отримання доходу. Він включає в себе інформацію про компанію, що випускається, її реалізацію, маркетингові процеси. Планування допомагає визначити ключові цілі бізнесу та шляхи їх досягнення.

Стандартний бізнес-план має таку структуру:

  1. Описова частина, де дається характеристика проекту
  2. Маркетинг
    2.1. Вибір товару/послуги для продажу, їх переваги
    2.2. Ринок збуту та аналіз конкурентів
    2.3. Інструменти просування
  3. Юридична частина
  4. Фінансове планування
    4.1. Стартовий капітал
    4.2. Поточні витрати
    4.3. Окупність
  5. можливі ризики

Розглянемо детальніше кожен пункт плану. Як приклад орієнтуватимемося на відкриття магазину нижнього білизни.

Опис проекту

Опис проекту

У цій статті слід коротко і зрозуміло викласти суть проекту: що робитимете і за допомогою якихось коштів.

Наприклад, планується відкриття інтернет-магазину з продажу спідньої білизни для чоловіків, жінок, дітей. Орієнтація на стандартні моделі із натуральних матеріалів. Ціни доступні для середньостатистичного обивателя. Сума чека в середньому становитиме 200–500 грн. .

Для того, щоб заявлена ​​ціна відповідала якості, в магазині буде представлена ​​продукція українського виробництва, а також польських та білоруських постачальників.

За попередніми підрахунками, роблячи близько 6 продажів на день на суму від 200 грн., проект окупиться протягом одного року

Вибір товару/послуги 

Вибір товару послуги

Тут більш детально слід подати інформацію про товар або послугу, яку пропонує магазин, вказати їх сильні сторони, а саме:

 

  • чим виділятиметься продукція вашого магазину;
  • чому клієнти робитимуть покупки саме у вас;
  • це новий товар або бренд, що зарекомендував себе на ринку; 
  • чи надаються додаткові супутні послуги, такі як сервісне обслуговування;
  • як здійснюється оплата та доставка товару.

 

Відкриваючи інтернет-майданчик з продажу нижньої білизни, виходимо з того, що ця ніша користується попитом як у дорослого населення, так і у дітей.

У магазині асортимент буде наступний: футболки, майки, труси, бюстгальтери, нічні сорочки, піжами, шкарпетки, хустки, маски для сну та інші аксесуари. Вибираємо прості моделі, переважно з бавовни. Склад тканини натуральний.

Навіть незважаючи на те, що сьогодні на українському ринку представлено багато виробників нижньої білизни, дефіцит якісних речей все ще відчувається. Сьогодні все більше людей віддає перевагу натуральній продукції, яка чудово поєднується з принципами здорового способу життя. З цієї причини наш товар матиме стійкий попит.

Ціни на білизну відповідатимуть якості товарів. Мінімальна ціна 70 грн., максимальна ціна 800 грн. Середній чек становитиме 200-500 грн.

Ринок збуту та аналіз конкурентів 

Ринок збуту та аналіз конкурентів

Проводимо оцінку попиту товар/послугу, аналізуємо ринок збуту. Для цього використовуємо інтернет-пошук Гугл, який показує кількість запитів на певний товар. З його допомогою прогнозуємо зразковий обсяг продажів.

До конкурентів необхідно придивитися ретельно. Ви продаватимете аналогічний з ними товар. Але вони вже мають перевагу - працюють на ринку певний час і в пошуку Google займають перші рядки. Ви ж у цій справі поки що новачок. І щоб зайняти своє «місце під сонцем», треба стати кращим.

Для цього відвідуємо магазини конкурентів, вивчаємо асортименти, ціни, умови роботи, оплати, доставки. Читаємо відгуки, робимо тестове замовлення, знайомимося з функціоналом онлайн-майданчиків, виявляємо їх слабкі сторони, які потім перетворюємо на свої переваги.

Інструменти просування 

Інструменти просування

У цьому розділі необхідно прописати способи просування продукції, тобто яким чином потенційні покупці дізнаються про вас і про те, що ви продаєте.

У разі нижньої білизни, просувати свій товар будемо як платно, так і безкоштовно. Сьогодні популярний та ефективний спосіб заявити про себе — завести сторінку в соціальних мережах, таких як Instagram та Facebook. Викладаючи у своєму акаунті фотографії магазинного асортименту, можна залучати нових потенційних клієнтів та отримувати додаткові продажі. Також через соцмережі зручно інформувати своїх передплатників про майбутні акції, знижки та надходження нової продукції.

У фінансовій частині плану обов'язково слід передбачити витрати на платну рекламу: соцмережі, Google Adwords, друк флаєрів та візиток.

Докладніше про способи просування читайте тут.

Юридичні питання

Юридичні питання

Вибравши нішу, в якій працюватимете онлайн, слід подумати про юридичну сторону питання:

  • чи потрібні дозволи на торгівлю обраним товаром;
  • як вестимете бухгалтерський облік;
  • як фіксуватимете стосунки з постачальниками;
  • яку краще вибрати форму реєстрації бізнесу;
  • чи використовуватимете найманих робітників і оформлятимете їх офіційно.

Магазин нижньої білизни відноситься до дрібного бізнесу, тому зареєструємо його на фізичну особу підприємця. Це дозволить працювати на законних підставах, сплачувати податки та за необхідності використовувати найману працю.

Якщо цього не зробити, загрожує штраф у розмірі 17–34 тис. грн.

Стартовий капітал

 

Стартовий капітал

До того, як відкрити магазин, оцініть, які кошти використовуватимете: власні чи кредитні.

На старті на вас чекають такі витрати:

  • створення сайту;
  • купівля домену;
  • оплата хостингу;
  • закупівля мінімального обладнання, якщо його нема (ноутбук, принтер, сканер, телефон, фотоапарат).

 У нашому випадку можна закупити основні позиції дитячої, жіночої та чоловічої білизни. Віддаємо перевагу моделям простого крою та однотонного забарвлення.

Немає потреби купувати весь асортимент магазину. Частину продукції, особливо дорогого сегмента, можна купувати під готове замовлення.

Поточні витрати 

Поточні витрати

Навіть якщо ви працюватимете вдома і економите тим самим на оренді офісу, складу та шоу-руму, у вас все одно будуть щомісячні витрати. Пов'язані вони із безперебійною роботою бізнесу.

До поточних витрат належать такі:

  • витрати на просування сайту та рекламу; оплата податків, оплата хостингу, домену, інтернету та мобільного зв'язку;
  • витратні матеріали;
  • у разі використання найманої праці – виплата заробітної плати.

Також не обійтися без бухгалтера, який складатиме звітність до податкової служби. Оформляти його до штату немає необхідності, можна обійтися залученням на аутсорсинг або вести облік самостійно та не платити.

окупність 

окупність

Для того, щоб порахувати прибуток і вийти на окупність, скористайтеся формулою: Прибуток = Дохід - витрата

Якщо прибуток з позитивним знаком, то ви в плюсі ​​і вибрали для заняття перспективний напрямок.

Якщо за підрахунками виходите в нуль, слід подумати про скорочення витрат або способи збільшення середнього чека.

При негативному результаті подумайте, чи правильно ви декомпозували всі бізнес-процеси, витратну та доходну частини.

Наш гаданий магазин нижньої білизни встановлює націнку на товар 40%. Тобто, умовно, закуповуючи одну одиницю за 100 грн., продаємо її за 140 грн.

Середньостатистичний клієнт купує кілька товарів. П'ять-шість продажів на день із середнім чеком у 500 грн. дасть 90 000 грн. в місяць.

Віднімаємо з виручки витрати:

  • товару 64000 грн.;
  • 8000грн. на просування;
  • 4000грн. витрати на сайт (контент, обслуговування, телефонія тощо).
  • витрати на упаковку та доставку 2000 грн.

Итого: 64000+8000+4000+2000=78000 грн.

Після вирахування з виручки – 90000грн. витрат – 78000грн. отримуємо 12000грн., з яких потрібно сплатити податки, а решту коштів можна використати на свій розсуд, на розширення бізнесу або інші потреби.

Припустимо, що ноутбук та мобільний телефон для роботи вже є. Інтернет-магазин на конструкторі Recommerce коштуватиме 5500грн. на рік, також будуть потрібні кошти на первинну закупівлю товару, рекламу для залучення покупців, реєстрацію у державних органах тощо. Якщо стартовий капітал становитиме 100 000 грн. і кількість продажів, як і середній чек не зростатимуть щомісяця, проект окупиться за 10-11 місяців. При правильному підході кількість замовлень має зростати щомісяця, й у разі термін окупності може серйозно скоротитися.

Звичайно, весь наш розрахунок може коригуватися як у більшу, так і в меншу сторону.

можливі ризики

ризики

У цьому розділі варто передбачити можливі ризики, які негативно вплинуть на роботу магазину. До них можна віднести такі несприятливі для бізнесу ситуації:

  • відсутність клієнтів та продажів;
  • зміни у законодавстві чи податковому кодексі;
  • зміни цін у постачальників;
  • валютні ризики; інфляція;
  • сезонність.

Передбачивши у бізнес-плані усі ключові моменти, пов'язані зі створенням інтернет-магазину, ви зможете швидко запустити свій проект. Зайнявши правильну нішу, ви продаватимете затребуваний товар. Аналіз конкурентів дасть можливість зробити ваш сайт зручним для клієнтів, а сервіс ефективніший. Розрахунок витрат і доходів покаже, наскільки швидко окупиться ваша витівка, а аналіз ризиків захистить від можливих збитків.

Інші статті про інтернет маркетинг:

Сподобалася стаття? Поділіться з друзями!