Як сфотографувати товар в інтернет магазині: докладна інструкція.

28 квітня 2021
Автор: Степан Іванов

Головним інструментом забезпечення високого продажу інтернет-магазину є якісна фотозйомка товару. Досвідчені власники майданчиків знають, що за допомогою фотографії можна не тільки показати доступний асортимент, а й змусити відвідувача купити продукт. Фотографії онлайн-магазину можна знайти в інтернеті або запозичити у постачальника продукції. Щоб не порушити ділової репутації магазину, підприємець зазвичай використовує власні фото. Як провести якісні знімки та забезпечити високий обсяг продажів, – обговоримо далі.

 

Яка камера підійде?

Запорука якісної фотографії – відповідна камера. Вибрати апаратуру для майбутніх фотосесій допоможуть матеріали з Інтернету, виходячи з яких придбати дійсно гідну камеру можна за $300. При невеликому бюджеті можна запозичити пристрій у знайомих, наприклад, за умов оренди.

фотоапарат для предметної зйомки (2)

Чіткість зображення грає основну роль під час зйомки товарів. Забезпечити відсутність змащених кадрів допоможе штатив. Не варто нехтувати цим аксесуаром, оскільки він дає можливість максимально наблизити якість зображення до ідеалу. З метою економії, спочатку підійде будь-яка саморобна конструкція з навколишніх предметів: книг, стільців та інших жорстких конструкцій.

Багато фотографів-аматорів займаються улюбленим хобі, використовуючи камеру власного смартфона. Так, камери сучасних смартфонів – гідний інструмент для фотографії. Вже на презентації iPhone 7 публіці були представлені знімки, які не сильно поступаються кадрам професійних фотоапаратів, а з того моменту прогрес рушив ще більше вперед. Тому для фотосесій цілком підійде смартфон, але штатив все ще є обов'язковим.

зйомка смартфоном на штативі

Світло для предметної зйомки

Одним із головних елементів якісної предметної фотозйомки є правильна робота зі світлом. В індустрії фотографії існує два терміни, що характеризують світло – м'яке та жорстке. М'яке світло забезпечує розсіяність тіней у кадрі, а жорстке, навпаки – насичує фото контрастними тінями. Для зйомки каталогу інтернет-магазину слід використовувати м'яке світло, яке робить кадр приємнішим.

Досягти м'якого світла на фотографії можна з використанням ряду пристроїв:

  • додаткове джерело світла;
  • відбивач;
  • лайт-бокс;
  • софт-бокс.

Додаткове джерело світла, розташоване навпроти основного, забезпечує м'які тіні або їх відсутність. У цьому випадку предмет потрібно розмістити між двома джерелами світла.

Відбивач – це професійний пристрій, що є каркасом з натягнутим на нього світловідбивним матеріалом, встановлений на стійку. Залежно від завдань, можна придбати як компактні конструкції, так і великі відбивачі для студійної зйомки з кількома відбивачами.

софтбокс для предметної зйомки

Софт-бокс – ще один аксесуар, що використовується як насадка на лампу, промені якої проходять через полотно та розсіюються, а на об'єкт зйомки падає м'яке світло. Крім контрастних тіней, софт-бокс рятує кадр і від засвітів, здатних зіпсувати фото. Модельний ряд містить софт-бокси кількох розмірів та характеристик аксесуара, залежно від завдання фотографа. Однак можна заощадити та виготовити пристрій самостійно. Інструкцію з виготовлення ви знайдете в мережі - там є приклади саморобних софт-боксів, які справляються зі своїм завданням не гірше покупних аксесуарів.

Лайт-бокс – аксесуар для детальної зйомки у вигляді куба. Конструкція представлена ​​каркасом із пластикових або металевих прутів, на які натягнута напівпрозора тканина. Таким чином, поміщаючи предмет усередину лайт-боксу, куб виступає в ролі невеликої студії з якісно налаштованим світлом. Ціна на лайт-бокси починається від $10, але цей аксесуар можна виготовити самостійно.

розподіл світла для предметної зйомки

Лайт-куб актуальний у таких випадках:

  • немає значення, якому фоні знято продукт;
  • потрібно зробити якісні знімки об'єктів невеликого розміру;
  • важливо одержати ефект студійної зйомки.

 

Який фон використовуватиме зйомки товарів?

Для ефектної презентації каталогу слід працювати з фоном. Найбільш виграшний варіант – простий, однотонний фон із приємним відтінком. Секрет у тому, щоб не відволікати увагу від продукту нав'язливими кольорами – не дозволити предмету зйомки загубитися на тлі. Простий приклад – зелена ручка на тлі зеленого відтінку. В основному для фону використовується ватман розміру A3. А ось використовувати тканину настійно не рекомендується, тому що її текстура буде помітна на фото.

фон для предметної фотозйомки

Якщо білий колір вас не влаштовує, рекомендуємо добре обміркувати колір і палітру фону для майбутніх фотосесій. Тут все повністю залежить від вашого продукту, тому конкретні поради дати складно. Найголовніше, щоб предмет зйомки не губився на фото. Тим не менш, можемо порекомендувати варіанти поєднання палітри кольорів:

  • Синій – підходить для зйомки білого або бежевого кольору. На тлі вони ефективно виділятимуться. Синій колір символізує розслабленість, що викликає довіру покупця.
  • Червоний - Дуже яскравий і агресивний колір. Він ефективно впливає на продаж, але його потрібно вміти правильно застосовувати. Різні відтінки червоного передають різні емоції, тож з ними треба бути обережним. Слід використовувати стримані відтінки, а краще світліші, щоб не відволікати увагу відвідувача від об'єкта зйомки.
  • Зелений - Найефективніший колір для швидкого продажу товарів. Цей колір символізує впевненість, що підсвідомо змушує людину купити продукт. При докладному розгляді палітри найрезультативнішим є салатовий відтінок.
  • Жовтий – має право на життя, але не кожен відтінок підійде для предметної зйомки. Позитивно заповнить кадр золотистий, гірчичний, блідо-жовтий відтінки, а також охра. На подібному фоні можна ефектно уявити користувачеві вироби фіолетового та темно-зеленого кольору.

Першокласними фахівцями у поєднанні кольорів є власники інтернет-магазинів на Aliexpress, TaoBao. Рекомендуємо відвідати ці майданчики, щоб побачити, як правильно поєднувати кольори фону та товару.

 

Як відредагувати фотографії

Для обробки фотографій існує велика різноманітність програмного забезпечення. Графічні редактори містять кілька десятків функцій для редагування: згладжування тіней, регулювання рівня яскравості, контрастності, насиченості кольорів та багато іншого. Найбільш функціональним серед сучасного ПЗ є Photoshop. Це професійний інструмент, який вибирає переважну більшість любителів фотографії.

до та після обробки фотографії у редакторі

Якщо постобробка не потребує масштабних завдань, то можна використовувати будь-яку онлайн програму. Одним із зручних додатків для IOS та Android є Snapseed і йому подібні. Кадрування, поворот і відображення фото, додавання тексту, все це в таких програмах доступно. 

За бажання самостійно проводити фотосесію для інтернет-магазину, вам доведеться розбиратися з одним із доступних сервісів. Звичайно, кожен з них має корисний інструмент «Автокорекція», який зробить все автоматично. Однак результат не можна назвати вражаючим і ручна обробка у будь-якому випадку виглядатиме приємніше для користувача. Інструкція по роботі з графічними редакторами є у мережі – розібратися не так складно, а набуті знання дуже скоро принесуть результат.

 

Передайте складну роботу фахівцям

Якщо часу та бажання розбиратися з програмами для обробки немає, делегуйте обов'язки. Власники інтернет-магазинів часто звертаються за допомогою до фрілансерів. Редактори у віддаленому режимі оброблять ваші вихідні файли, а вам залишиться лише прийняти роботу та завантажити фото до каталогу. Фрілансери працюють самі на себе, тому їх послуги набагато дешевші, ніж у студії чи фотосалоні. Знайти таких спеціалістів можна на біржах фрілансу. 

 

Важливі аспекти зйомки товарів для інтернет-магазину

Про те, як правильно провести фотографування, може підказати сам продукт. Продаєте ексклюзивні речі, незвичайні аксесуари, які рідко побачиш у метушні буденних днів? Тоді слід розповісти покупцю якнайбільше інформації про ваш товар.

Зробіть деталізовані фото, продемонструйте розміри предмета, якщо на його масштаб незрозумілий. Для цього підійде лінійка або якийсь аксесуар, що дає уявлення про розмір товару. При продажі побутової хімії чи продуктів – зробіть окреме фото способу застосування, складу тощо.

масштаб предмета під час зйомки

Показувати деталі необхідно й у тому випадку, коли йдеться про продаж техніки – від смартфонів до побутової чи промислової апаратури. Збираєте комп'ютери? Зробіть знімок комплектуючих у корпусі, адже внутрішня архітектура корпусу комп'ютера – це мистецтво. Багато сучасних комп'ютерів мають підсвічування корпусу – варто відобразити ПК у робочому режимі. Також користувачеві напевно буде цікаво подивитися на доступні кнопки та роз'єми.

 

Правильний ракурс для ефектної презентації

Ми вже з'ясували, що велика кількість фотографій з різних ракурсів дає користувачеві повне уявлення про продукт, а значить, високо збільшує ймовірність продажу. Однак ракурс – це річ, яка може не лише вигідно продати товар, а й зіпсувати враження відвідувача про нього. Класичний ракурс – розташування камери лише на рівні предмета. Такий спосіб зйомки помітно полегшує роботу фотографа, а також сприймається потенційним покупцем.

ракурс при фотографуванні предметів

З інших непересічних ракурсів можна використати:

  1. Зйомка знизу. Ракурс, при якому камера дивиться на товар знизу. Дає можливість уявити відвідувачу товар трохи масштабнішим, ніж є насправді.
  2. Зйомка зверху. Дуже звичайно виглядає ракурс, коли камера дивиться на товар зверху. Це відбувається за рахунок того, що при такій зйомці спотворень оптики максимально відсутні.
  3. Зйомка на діагоналі. Такий ракурс застосовується під час зйомки масштабних предметів. Предметна зйомка з використанням діагонального ракурсу – погана ідея. Слід бути дуже обережним при діагональній зйомці, оскільки існує можливість спотворення продукту в кадрі.

Користувач бажає отримати максимальну інформацію про товар. Саме тому при зйомці товарів для інтернет-магазину важливо показати товар з усіх боків. Опублікуйте фото товару в наступній послідовності – вид спереду, збоку та ззаду. Потім, якщо це необхідно, можна показати деталі, уявити товар у більш цікавих та незвичайних ракурсах.

фото з різних ракурсів

Спеціалізуєтеся на продажу вузькоспрямованого товару у кількох дизайнах? Чи не полінуйтеся зробити фото всього модельного ряду! Навіть якщо ви продаєте однакові кросівки, але в різному забарвленні, - покажіть покупцеві доступні кольори! Відвідувача інтернет-магазину більше збентежить невеликий набір фотокарток, ніж велика кількість фотографій одного товару в різних ракурсах.

 

Водяні знаки – викликає довіру чи призводить до псування зображення?

Водяний знак, або, як його ще називають, утермарк, важливий елемент для будь-якого онлайн-магазину. Кожен автори магазину бажає зберегти свої авторські права і запобігти використанню власних фото несумлінними конкурентами. Як водяний знак найчастіше використовують логотип компанії, її назву або контактні дані. Символи накладаються на фотографію у вигляді напівпрозорих пікселів, щоб не відволікати увагу користувача.

При використанні на фото водяного знака слід пам'ятати про те, наскільки символи будуть помітні для покупця. Чи не доставить їм дискомфорт напівпрозорий логотип вашого інтернет-магазину? У жодному разі не можна цього допустити! Розмістіть утермарк поруч із предметом зйомки. Можна трохи заступити за його межі. Не забудьте попрацювати із прозорістю водяного знака. Він повинен сильно виділятися і заважати розгляду товару.

Тепер у вас є всі необхідні знання, щоб зробити якісні фото для інтернет-магазину самостійно! Бажаємо успіхів!

Сподобалася стаття? Поділіться з друзями!