Тексти для інтернет-магазину – один із основних інструментів, що дозволяють просуватися у пошуку та залучати трафік. Наявність на сайті однотипних описів також може приносити деякий прибуток, проте ефективність тексту визначається розміром доходу, який ви отримуєте після його прочитання покупцем.
Залежно від якості написаного змінюється розмір прибутку. Простий приклад – відвідувач сайту шукає рибальські снасті, він новачок у рибалці, тому не знає точно, яка саме снасть підійде для його вудки. На сайті конкурента в описі вказані лише характеристики, жодної додаткової інформації. Відвідувач попадає на ваш сайт, знаходить снасть, а в описі знайомиться ще й з тим, для якого вудлища вона підійде. Очевидно, що він воліє купити у вас. Таким чином, якісні тексти можуть впливати на ваш прибуток. Про те, як складати тексти, що працюють, для інтернет-магазину, – далі.
Існує чотири основні вимоги до описів, що публікуються на будь-яких сторінках онлайн-рітейлу: корисність, читабельність, оптимізація та унікальність. Це фундамент якісно складеного тексту, про який не можна забувати при складанні чергового опису чи статті для власного бізнесу.
Сучасний інтернет – величезне звалище зі сміттєвих текстів, що копіюються між конкурентами. Жаль, але ніхто не замислюється про реальне завдання опису. Перерахувати основні характеристики товару можуть собі собі його виробники. Власникам же інтернет-магазинів настав час зрозуміти, що в їхньому випадку опис є інструментом маркетингу, від якого залежатиме величина продажів. Прочитайте контент середнього інтернет-магазину – найчастіше там немає відповідей на жодне можливе питання покупця.
Корисний контент обов'язково має на меті. Добре, якщо копірайтер це розуміє, погано якщо не вміє використати це розуміння. Правильна постановка мети при складанні тексту – допомогти відвідувачу отримати відповідь на його запитання, вирішити його проблему. Неправильна постановка мети - скласти навколотематичний опис і вставити в нього більше ключових слів.
Так виглядає правильна постановка мети:
Допомогти відвідувачеві вибрати магазин.
Неправильна постановка мети:
Написати інформацію про магазин.
Метою визначається те, чого ви хочете досягти після прочитання відвідувачем контенту. А завданнями визначається те, як саме ви досягнете цього результату.
Такі завдання допомагають досягти бажаного на посадочній сторінці:
Подробиці правильної постановки мети та визначення завдань тексту для посадкових сторінок ви дізнаєтеся з нашої інструкції.
Якщо критерій корисності багато власників інтернет-магазинів не беруть до уваги, то про таку вимогу як унікальність знають майже всі. Унікальність – основний критерій, від якого залежить ефективність просування сайту у пошуковій видачі.
Неунікальні тексти, скопійовані у конкурентів, відразу ж розпізнаються пошуковими системами і мають мінімальні шанси на попадання на першу сторінку видачі. Крім унікальності позначаються на позиціях сайту і такі фактори, як рейтинг домену, оптимізація сторінок, кількість інших сайтів, що посилаються, але це швидше приємні бонуси.
Копірайтери знають, що поняття «унікальний текст» можна інтерпретувати двома способами: технічна чи фактична унікальність. У першому випадку контент можна визначити як унікальний, але насправді бути звичайним переказом тексту конкурента. У другому випадку він є справді унікальним, оскільки, або написаний з нуля, або добре переказаний та доопрацьований з погляду нової інформації, незвичайної подачі тощо.
Найбільш популярний варіант - технічно унікальний текст, який є тільки виходячи з алгоритмів системи, що аналізують слова і конкретні відрізки написаного. Переказавши копірайт конкурента шляхом заміни слів на синоніми, ви отримуєте технічно унікальний текст, але з ідентичною інформацією та смисловим навантаженням. Перевірити рівень унікальності написаного можна за допомогою низки сервісів. Найбільш популярні – TEXT-RU, ADVEGO-PLAGIAT, ETXT та ін.
Алгоритми перевірки кожного сервісу відрізняються, тому у кожному їх відсоток унікальності може відрізнятися.
Важливо розуміти, що не кожен текст має бути технічно унікальним на 100%, адже існують тематики, в яких досягти такого результату неможливо, навіть складаючи опис із нуля. Наприклад, статті, що містять технічні показники або незмінні терміни (особливо в напрямку юриспруденції та медицини), рідко унікальні більш ніж на 75%. Для інструкцій, посібників з експлуатації та інших інформаційних статей нормальним значенням є 90% і вище.
Поєднуючи отриману інформацію воєдино, приходить розуміння, що прагне високої технічної унікальності тексту потрібно, але завжди має сенс. Більшу увагу слід приділити фактичної унікальності тексту. Вона оцінює написане з погляду актуальності та новизни інформації. Навіть про те, як звести каркасний будинок можна розповісти по-різному. Кожен автор має власний стиль подачі, що загострює увагу на різних етапах робіт. Будівельник знає секрети процесу, може поділитися лайфхаками і т.п.
Використовуйте фактичну унікальність, як можливість показати свою експертність.
Саме новизна отриманої інформації може спонукати до рішення про купівлю, тому дайте йому:
Якщо самостійне написання тексту з нуля вам не під силу, то при переказі тексту конкурента постарайтеся максимально розбавити написане новими та актуальними відомостями. Так, це вимагатиме більше сил і часу на складання, але працюватиме набагато ефективніше.
Звертаючись за послугами фрілансерів, вивчіть їхню роботу. Нерідко віддалені працівники вважають за краще використовувати чорні способи збільшення унікальності статей. За подібні прийоми ваш портал може піти в тіньовий бан, коли сторінки виключаються з видачі.
Серед несумлінних способів роботи з текстом виділяють:
Охочих до кінця прочитати довгий текст, інформація в якому не структурована, і «не зачесана» знайти складно. По-перше, сучасний читач не любить отримувати інформацію з великих текстів. По-друге, неоформлений текст відразу ж відштовхує, адже якщо автор не попрацював зручністю для читача, значить і якість інформації бажає кращого.
Власники блогів знають, наскільки важливо зловити увагу читача. Для цього використовують тематичні фото, дотримуються структури тексту, ємно перетворюють довгі речення на лаконічні списки, зберігають логіку викладу думок.
Мінімальна вимога для якісного тексту – поділ абзаців, використання відступів, наявність заголовків. В іншому випадку написане перетворюється на полотно символів, побачивши яке відвідувач відразу ж покине сайт. Дотримуйтесь простого правила оформлення тексту: не пишіть лише короткі або довгі речення, чітко викладайте думки без води!
Щоб користувач не втомлювався при прочитанні статті, не забувайте про заголовки, що чіпляють. Вони мають викликати інтерес у користувача.
Довгий текст зручніше читати, коли інформація структурована, стаття супроводжується відповідними за тематикою зображеннями. Важливо, щоб фото були хорошої якості, допомагали доносити думку та відповідати на запитання користувача.
Пошукова система додає сайт у видачу залежно від тегів, розміщених на сторінках, якості використаних заголовків та ключових слів. Це важливо пам'ятати під час наповнення сайту. Чим якісніше реалізована добірка тегів і чим лаконічніше вони вписані в статтю, тим кращу позицію займуть ваші сторінки у пошуку.
Серед розробників найчастіше можна чути назви «Title» и «Опис». Перший являє собою назву сторінки, статті та відображається у вкладці браузера. Другий є невеликим уривком із тексту на сторінці, що дозволяє зрозуміти про що вона. Ці два мета-теги допомагають системі правильно визначити суть сторінки, щоб відобразити її у пошуковій видачі.
Ще одним мета-тегом є ключові слова. Раніше їх потрібно було вказувати при оформленні сторінки, але вони визначаються системою автоматично.
Щоб пошукова система запропонувала користувачам відвідати ваш сайт відповідно до їх запиту, необхідно, щоб назву:
Дискрипшен - невеликий опис, який можна прописати самостійно або не заповнювати, довіривши вибір алгоритмів пошуку. Даний мета-тег відображається під заголовком сторінки з пошукової видачі (сніппет). Перш ніж перейти на сторінку, користувач зазвичай прочитує цей невеликий клаптик тексту, щоб зрозуміти, чи може сторінка відповісти на запитання користувача. Рекомендується заповнювати дискрипшен вручну, оскільки автоматичний вибір шматка тексту системою може бути не вдалим. На панелі Recommerce можна налаштувати шаблони метатегів для різних типів сторінок. Це дозволяє заощадити час та сили при наповненні інтернет-магазину.
Найбільш вдалий розмір дискрипшен - до 165 символів з пробілами.
Не допускайте повторного використання однакових мета-тегів (Title та Description) у межах власного сайту та порталів конкурентів, оскільки система може розпізнати одну зі сторінок як неунікальну та видалити з видачі.
У мові розмітки HTML є 6 видів заголовків. За просування сторінок сайту з видачі відповідають заголовки 1-го та 2-го рівня. Інші рівні розмітки застосовувати не обов'язково, якщо цього вимагає структура написаного.
Заголовок 1-го рівня (H1) не можна застосовувати на одній сторінці більше одного разу. Цим рівнем розмітки зазвичай виділяють назву статті чи назву товару. Для попадання сторінок у перші позиції пошукової видачі потрібно, щоб заголовки H1 и H2 містили пряме входження ключа.
На фото нижче можна познайомитися з тим, як виглядає виділення заголовків у текстовому редакторі Перепродаж. Нагадуємо, що рівні H3-H6 не впливають просування.
Система заголовків за рівнями
Вписувати в текст ключові фрази потрібно без фанатизму – нормальний обсяг ключів у тексті не перевищує 2-3% загальної кількості символів.
Для оптимізації написаного візьміть не більше 2-3 основних ключів, які потрібно рівномірно розподілити та лаконічно вписати в текст. При прочитанні користувач не повинен розуміти, що фрази вписані спеціально. Буває, що запити вписані необґрунтовано, нелогічно.
Визначити частоту використання ключів дозволяють такі послуги:
Якщо ви дочитали до цього моменту, вам, напевно, захотілося самим взяти участь у наповненні свого інтернет-магазину. Далі ви знайдете подробиці, які допоможуть успішно вирішити ваше завдання.
Сюди заходить користувач, який планує зробити перше замовлення у вашому інтернет-магазині. Тут він насамперед бажає дізнатися про магазин, вигоди співпраці з вами, асортимент та умови продажу. Від якості контенту тут залежатиме навіть конверсія з відвідувача в покупця.
Написати мінімальну інформацію про інтернет-магазин можуть майже всі. Складнощі починаються, коли йдеться про виклад вигоди. Сюди найчастіше вписують такі стандартні фрази, як "швидка доставка" або "понад 15 років на ринку". Занадто одноманітно та зовсім непереконливо.
Однак навіть ці фрази можна розвинути та донести суть вигоди відвідувачу сайту.
неправильно – «Працюємо понад 15 років ринку».
Правильно – «Працюємо понад 15 років на ринку, тож першими отримуємо нові колекції від постачальників».
Такий простий прийом застосовується до будь-якої однотипної переваги.
Не забудьте вставити розгорнутий текст із вмістом ключових запитів. Його краще опустити в нижній частині сторінки, на яку більшість користувачів не зверне увагу.
Якщо хочете щось розповісти відвідувачу про свій інтернет-магазин, зробіть це правильно. Дайте йому корисну інформацію, яка викличе у нього довіру до бренду, та допоможе наважитися на покупку у вас. Більшість підприємців припускаються великої помилки в цьому розділі – використовують класичні фрази, на які у користувачів вже сформувався імунітет. "Командою досвідчених співробітників" вже нікого не вразиш.
Працюючий варіант - представлення співробітників вашої компанії, з якими доведеться спілкуватися з покупцем. Якщо перед покупкою покупець зв'язується з консультантом, то вставте його фотографію та розкажіть, які проблеми він вирішить у ході спілкування.
Досить ефективним способом викликати довіру відвідувачів є історія створення компанії. Розкажіть детально про те, як ви працюєте із замовленнями та вирішуєте проблеми у разі їх виникнення.
У цьому розділі не повинно бути нічого зайвого, крім самої суті. Перерахуйте способи, якими користувач може оплатити своє замовлення, за яких умов доставляється замовлення. Розпишіть поетапну інструкцію на замовлення товару, якщо припускаєте, що у користувача можуть виникнути проблеми.
Нерідко під час пошуку потрібного товару, покупець потрапляє не так на конкретний товар, але в розділ, у якому перебуває. Описи цих сторінок дуже рідко піддаються будь-якій логіці. Тут можна зустріти історію створення свічок, опис їх форм та запахів.
Але правильний опис у цьому випадку розповідатиме користувачеві про те, як вибрати свічку. Які підійдуть для романтичної вечері, які для занять йогою тощо. Об'ємні тексти, що містять прямі входження ключів, радимо розміщувати в нижній частині сторінки.
Тут, як і на інших сторінках сайту, особливо важливо використати унікальні описи. Інакше збільшити конверсію та позиції буде складно, а приросту прибутку очікувати не доведеться.
Для однієї позиції використовуйте описи від 500 до 700 знаків. Однак, це не догма. Якщо ви продаєте ложки, то висмоктувати інформацію з пальця не варто. Але коли йдеться про унікальний і незвичайний товар, то розповідайте про нього стільки, скільки вважаєте за потрібне.
Не забувайте додавати фото та відео – вони допоможуть відвідувачеві розглянути, «помацати» товар. Якщо немає часу знімати відео про кожен окремий товар, надайте користувачеві бонус або знижку, натомість відеоогляд про товар. Таким чином, ви без особливих витрат отримаєте і відгук та унікальний відеоконтент.
Ще один дуже важливий, але не вимагає багатослівності від автора розділу. Тут має бути вказаний номер телефону, мессенджери та адреса електронної пошти. Якщо у вас є кілька телефонів, вкажіть їх.
Користувач дзвонить або пише в месенджер компанії, коли у нього виникають проблеми або питання. Деякі з відвідувачів не люблять самостійно дзвонити в інтернет-магазин, а воліють замовити зворотній дзвінок. Передбачте наявність форми для зворотного зв'язку, де людина вказує номер свого телефону, щоб йому передзвонили. Деякі користувачі вважають за краще писати онлайн чат.
Не забудьте вказати реальне місцезнаходження магазину або пункти видачі товару. Допоможіть користувачам швидше знайти вас, додавши схему проїзду, фото будівлі чи входу до магазину.
Тут уже можна виявити фантазію. Під час проведення акцій пишіть тексти з різною подачею та фіксуйте, за якого стилю подачі покупці охоче відгукуються на пропозиції. Виберіть найефективніший варіант та використовуйте його час від часу. Про те, що така ціннісна пропозиція і як її сформулювати, читайте тут.
Але фантазувати можна лише при складанні описів до акційної пропозиції. Умови проведення, правила участі та інші юридичні моменти мають бути викладені відповідно до всіх правил офіційного тону. Не упускайте деталей, тут це особливо важливо. При цьому потрібно переконатися, що все просто для розуміння текст не перевантажений складними формулюваннями.
Стрічка новин є способом показати покупцям, що ваш магазин - це живий організм. Щодня або раз на кілька днів постіть новина про те, що у вас щось відбувається: надходить новий ексклюзивний товар, додаються нові території доставки, відкриваються нові пункти видачі. Ви можете ділитися зі своїми покупцями цією інформацією, адже вона стосується їх у тому числі. Визначте комфортну для себе періодичність для таких публікацій та дотримуйтесь її.
Складання текстів для інтернет-магазину цілком можливе завдання для творчої людини. Звичайно, частина робіт краще довірити досвідченому копірайтеру, щоб наповнити сайт швидше та ефективніше, а іноді весь обсяг робіт з копірайту краще довірити професіоналу. Визначте, який із цих варіантів вам підходить та дійте. Бажаємо успіху!